Til Forsiden

Løs dine TV-problemer

Opplever du problemer med TV-tjenesten din? Her finner du svar på noen av de vanligste feilene som kan oppstå.

Svart TV-skjerm

Er skjermen svart, står det kanskje "Intet signal" eller lignende? Dette er ofte fordi tv-en er innstilt på feil kildekanal. Du bytter kilde via fjernkontrollen til tv-apparatet ditt, og valget ser gjerne ut som en av knappene under:

KildekanalKnapp
Get-boksene bruker HDMI-kabel så kildevalget vil da være HDMI. Nyere TV-er har ofte flere HDMI-valg så prøv deg frem til du finner den riktige kanalen.

Kilde-innstillinger gjøres på selve TV-en og fremgangsmåten kan variere fra merke til merke. Vi har ikke brukerstøtte for TV-apparater og ber deg derfor kontakte tv-produsenten direkte hvis du trenger videre hjelp med å finne riktig kilde eller endre andre innstillinger på TV-en.

Har du forsikret deg om at riktig kildekanal er valgt, men får beskjed om at signalet fortsatt mangler, kan det hende boksen ikke er koblet opp som den skal. 

Feilmeldinger

Vi har laget en veiviser som enkelt lar deg sjekke hva en feilmelding betyr og hvordan den kan fikses. Veiviseren er delt i to kategorier: generelle feilmeldinger, og feilmeldinger tilknyttet Get filmleie.

Mangler du lyd på enkelte kanaler?

Enkelte kanaler sender lyden i Dolby Digital, og dekoderen må være riktig tilkoblet til surroundanlegget for at denne tjenesten skal fungere. Du kan også forsøke å løse problemet ved å gjennopprette fabrikkinnstillingene.

Hvis TV-menyen din ser slik ut:

TV-meny Evo

Slik deaktiverer du Dolby Digital:

  • Trykk OK på fjernkontrollen
  • Velg Innstillinger
  • Velg Lyd og Bilde
  • Velg Lyd
  • Velg Deaktiver i feltet Dolby Digital
  • Trykk blå knapp for å lagre

Hvis TV-menyen din ser slik ut:

TV-meny Fusion

Slik gjennoppretter du fabrikkinnstillingene.

  • Gå til Min Get
  • Velg Get box II eller Get box Mikro innstillinger
  • Velg Fabrikkinnstillinger
  • Velg Gjenopprett standard innstillinger
  • For å gjennomføre dette må du taste inn PIN1

Problemer med opptaksfunksjonen

Det første du bør gjøre å starte boksen på nytt ved å trekke ut strømkabelen. Opplever du fortsatt problemer med opptaksfunksjonen etter boksen er startet på nytt, kan du forsøke å formatere harddisken. Merk at alle opptakene vil forsvinne ved en formatering.

Har du problemer med opptak på Get box Mikro? Følg veiviseren vår her.

Hvis TV-menyen sin ser slik ut:

TV-meny Evo

Get box II og Get box HD PVR

  • Trykk Exit på fjernkontrollen til Get-boksen
  • Velg Innstillinger og Avansert oppsett
  • Tast inn PIN1 (som standard 0000)
  • Velg Formater harddisk og bekreft med blå knapp

Løser ikke feilsøket over problemet, ta med boksen til nærmeste lokalkontor for en sjekk og eventuelt bytte av utstyret.

Hvis TV-menyen din ser slik ut:

TV-meny Fusion

Get box II

  • Trykk Hjem på fjernkontrollen til Get-boksen
  • Velg først Min Get, så Mine innstillinger
  • Deretter Get box II innstillinger og Formater harddisk

Løser ikke feilsøket over problemet - ta med boksen til nærmeste lokalkontor for en sjekk og eventuelt bytte av utstyret.

Skurrende/ hakkete bilde

Dette skyldes ofte svake signaler til Get-boksen, og kan løses med noen enkle steg. Er det fortsatt forstyrrelser i tv-bildet etter du har feilsøkt, kontakt kundeservice for videre hjelp.

  • Sjekk først at antennekabelen er koblet mellom din Get-boks og antenneuttaket, og sitter godt i begge ender
  • Fjern splitter eller skjøt om dette brukes
  • Slå boksen av og på med strømbryteren på baksiden eller ved å trekke ut strømkabelen
  • Sjekk om det er noen kjente problemer i ditt område

Ny antennekabel

Det er viktig å ha kabler som er i god stand og holder en viss standard, vi anbefaler derfor at du bruker antennekabel fra oss. Vår antennekabel er av trippelskjermet kvalitet, noe som gjør den mindre mottakelig for forstyrrelser som kan påvirke din tjeneste.

Antennekabelen kommer i følgende lengder:

  • 1,5 meter
  • 2,5 meter
  • 5 meter
  • 10 meter

Er kabelen du har blitt skadet, eller trenger du rett og slett en lengre kabel? Kabel på 1,5, 2,5 og 5 meter koster kr 70,- og 10 meter koster kr 140,-
Send SMS med kodeord COAX og ønsket lengde (1,5 / 2,5 / 5 eller 10 meter) til 02123 så sender vi deg ny kabel.

Vi anbefaler ikke at antennekabelen er lenger enn 10 meter, og heller ikke at det brukes noen form for skjøt på kabelen. Dette er fordi vi ikke kan garantere for signalkvaliteten ved lengre kabler eller skjøting.

Slukking av FM-nettet

Get vil følge den nasjonale slukkeplanen for FM-nettet. Dette betyr at kunder med radioen koblet direkte I vegguttaket fra Get ikke vil motta signaler. Radio via Get boksen vil fortsette å fungere som normalt.

På Get-boksen finner du de riksdekkende norske radiokanalene i tillegg til en del kommersielle radiokanaler. Lokale radiokanaler vil heller ikke være tilgjengelig via antenneuttaket etter at NRK-kanalene er slukket. I noen tilfeller kan det hende at vi stenger våre analoge signaler tidligere enn slukkingen av FM-nettet er planlagt, dette vil i så fall innebærer at du også mister radiokanalene.

Les mer om digitalradio og se når FM-nettet slukkes i din region

© 2017 | Informasjonskapsler og personvern