Til Forsiden

Driftsmeldinger

  1. Kom i gang: Get box II

    Get boks II

    Trenger du hjelp til oppkobling?

    Følg vår veiviser Slik kobler du opp din Get Box steg for steg eller se vår oppkoblingsvideo

  2. Er tv-skjermen svart?

    Er skjermen svart, står det kanskje "Intet signal" eller lignende? Dette er ofte fordi tv-en er innstilt på feil kildekanal.

    Du bytter kilde via fjernkontrollen til tv-apparatet ditt, og valget ser gjerne ut som en av knappene under:

    AV knapper

    Get-boksene bruker HDMI-kabel så kildevalget vil da være HDMI. Nyere TV-er har ofte flere HDMI-valg så prøv deg frem til du finner den riktige kanalen.

    Kilde-innstillinger gjøres på selve tv-en og fremgangsmåten kan variere fra merke til merke. Vi har ikke brukerstøtte for tv-apparat og ber deg derfor kontakte tv-produsenten direkte hvis du trenger videre hjelp med å finne riktig kilde eller endre andre innstillinger på tv-en.

    Har du forsikret deg om at riktig kildekanal er valgt, men får beskjed om at signalet fortsatt mangler, kan dette være fordi boksen ikke er koblet opp som den skal. Flere tips om problemer du kan løse selv finner du her.

  3. Leter du etter en kanal?

    Lurer du på hvilken plass yndlingskanalen ligger på? Eller trenger du en oversikt over kanalene vi tilbyr? Se i vår kanalliste for en komplett oversikt over alle kanalplasseringer.

    Kanalliste

    Kanaler 

  4. Les mer om de forskjellige Get-boksene

    Ønsker du informasjon om de forskjellige boksene, hvordan de ser ut, eller hvilke funksjoner hver boks har?

    Les mer om Get-boksene her

  1. Kom i gang: Get box II

    Get boks II

    Trenger du hjelp til oppkobling?

    Følg vår veiviser Slik kobler du opp din Get Box steg for steg eller se vår oppkoblingsvideo

  2. Ønsker du å programmere fjernkontrollen?

    Fjernkontrollen fra Get kan programmeres til å styre både boksen og tv-en, slik at du bare trenger en fjernkontroll på bordet.
    For å gi deg riktig veiledning trenger vi å vite hvilken fjernkontroll du har.

    Velg din fjernkontroll under:   

    Remote Old     Remote New

    Dersom ingen av kodene fungerer, er ikke fjernkontrollen kompatibel med tv-en. Har du spørsmål vedrørende dette må du kontakte tv-produsenten.

  3. Get box HD PVR og HDi

    Get Box HD PVR

     

    Trenger du hjelp til oppkobling?

    Test veiviseren: Slik kobler du opp din Get Box eller last ned brukerveiledningen

  4. Get box Mikro

    Get Box Mikro

    Trenger du hjelp til oppkobling?

    Test veiviseren: Slik kobler du opp din Get Box eller se vår oppkoblingsvideo

  5. Vil du bytte kanaler i Startpakken?

    Da logger du inn på MIN GET og trykker på Velg tv-kanaler. Trenger du passord til Min Get, får du dette tilsendt på SMS ved å velge Send meg passord.

    Velge eller bytte kanaler i Startpakken kan du gjøre når du vil og så ofte du vil, helt kostnadsfritt.

  6. Mikro+
  1. Hvordan endre valgfrie kanaler?

    25 kanaler i Startpakken er valgfrie og disse kan du enkelt bytte selv i kanalvelgeren på Min Get.

    Lurer du på hvordan? Se video

  2. Se tv uten dekoder?

    De fleste kanalene fra Get er i dag digitale og krever derfor en dekoder, men det er fortsatt mulig å se disse analoge kanalene uten dekoder: NRK1, NRK2, NRK 3 / Super, TV2, TV2 Nyhetskanalen, TV2 Zebra, TV Norge, MAX, TV3 og Viasat 4 (kun Oslo).

  3. Trenger du teksting for hørselshemmede?

    HD-boksene våre har støtte både for underteksting via tekst-tv (teletekst) og via DVB-teksting. For å gi deg riktig veiledning må vi vite hvilken fjernkontroll du har.

    Velg din fjernkontroll under:   

    Remote Old     Remote New

  4. Problemer med opptaksfunksjonen?

    Det første du bør gjøre å starte boksen på nytt ved å trekke ut strømkabelen.
    Opplever du fortsatt problemer med opptaksfunksjonen etter boksen er startet på nytt, kan du forsøke å formatere harddisken.

    For å gi deg riktig veiledning trenger vi å vite hvilken fjernkontroll du har.

    Velg din fjernkontroll under:   

    Remote Old     Remote New

  5. Henger boksen seg eller mangler du kanaler?

    Mangler du fortsatt tilgang til kanaler etter oppdateringen eller opplever du at boksen henger seg? - Da bør du forsøke å gjenopprette fabrikkinnstillingene.

    For å gi deg riktig veiledning trenger vi å vite hvilken fjernkontroll du har.
    Velg din fjernkontroll under:   

    Remote Old     Remote New

  6. Lurer du på hvilken region du tilhører?

    Første gang du kobler opp Get-boksen må du angi region. Velger du feil, kan dette føre til at enkelte kanaler mangler. Regionen til de forskjellige områdene er som følger:

    Region 1: Oslo / Nesodden / Kragerø / Grimstad / Tvedestrand / Arendal / Risør
    Region 2: Romerike / NOKAB 
    Region 3: Asker / Tofte (Filtvedt) / Slemmestad
    Region 4: Drammen (Eiker, Svelvik) 
    Region 5: Hønefoss 
    Region 6: Kongsberg 
    Region 7: Østfold 
    Region 8: Follo / Drøbak / Ås / Vestby 
    Region 9: Kristiansand / Lillesand 
    Region 10: Stavanger 
    Region 11: Haugesund 
    Region 12: Bergen 
    Region 13: Trondheim 

    Slik endrer du region

  7. Skurrer eller hakker tv-bildet?

    Dette skyldes ofte svake signaler til Get-boksen, og kan løses med noen enkle steg:

    • Sjekk først at den hvite antennekabelen er koblet mellom din Get-boks og antenneuttaket, og sitter godt i begge ender
    • Fjern splitter eller skjøt om dette brukes
    • Slå boksen av og på med strømbryteren på baksiden eller ved å trekke ut strømkabelen
    • Sjekk om det er noen kjente problemer i ditt område

    Mer detaljert informasjon om hvordan du kobler opp din Get-boks
    Er det fortsatt forstyrrelser i tv-bildet etter du har feilsøkt, kontakt kundeservice for videre hjelp.

  8. Er tv-skjermen svart?

    Er skjermen svart, står det kanskje "Intet signal" eller lignende? Dette er ofte fordi tv-en er innstilt på feil kildekanal.

    Du bytter kilde via fjernkontrollen til tv-apparatet ditt, og valget ser gjerne ut som en av knappene under:

    AV knapper

    Get-boksene bruker HDMI-kabel så kildevalget vil da være HDMI. Nyere TV-er har ofte flere HDMI-valg så prøv deg frem til du finner den riktige kanalen.

    Kilde-innstillinger gjøres på selve tv-en og fremgangsmåten kan variere fra merke til merke. Vi har ikke brukerstøtte for tv-apparat og ber deg derfor kontakte tv-produsenten direkte hvis du trenger videre hjelp med å finne riktig kilde eller endre andre innstillinger på tv-en.

    Har du forsikret deg om at riktig kildekanal er valgt, men får beskjed om at signalet fortsatt mangler, kan dette være fordi boksen ikke er koblet opp som den skal. Flere tips om problemer du kan løse selv finner du her.

  9. Problemer med fjernkontrollen?

    Har du problemer med fjernkontrollen din, anbefaler vi at du forsøker følgende:

    • Sjekk at Get-boksen er slått på (den vil da lyse grønt, eller vise hvilken kanal du er på i displayet)
    • Pass på at det er fri sikt mellom fjernkontrollen og boksen
    • Sjekk at tv-en er tikoblet riktig kilde (AV-kanal) Hjelp til endring av kildekanal
    • Bytt batteriene til fjernkontrollen

    Veiviser remote new   Veiviser remote old

    Er fjernkontrollen defekt kan den byttes på et lokalkontor eller du kan bestille ny ved å kontakte oss.  

  10. Leter du etter en kanal?

    Lurer du på hvilken plass yndlingskanalen ligger på? Eller trenger du en oversikt over kanalene vi tilbyr? Se i vår kanalliste for en komplett oversikt over alle kanalplasseringer.

    Kanalliste

    Kanaler 

  11. Feilmelding på tv-en?

    Bruk vår veiviser for å finne ut hva feilmelding betyr og hvordan den kan fikses.

    Veiviser: Feilmelding på tv-en?

  12. Er det en hengelås på skjermen eller en kanal som mangler?

    Står det at du ikke har tilgang til en kanal på tv-skjermen, at du vennligst skal vente litt, eller kanskje du har et hengelåsikon på skjermen?

    Send en SMS med kodeord TV til 02123.

    Så mottar boksen en oppdatering i løpet av noen minutter.

  1. Hva kan jeg leie og hvor lenge har jeg filmen?

    Det ligger over 7000 filmer fra alle sjangre i vårt filmleie-bibliotek. Filmarkivet oppdateres hver uke med de siste storfilmene, og du finner også mange av de gamle klassikerne. Her skal det finnes noe for alle, og det er lett å søke seg frem til sine favoritter ved å bla i kategoriene, eller bruke søkefunksjonen.

    Abonnerer du på C More film og serier eller Viasat Film / Viasat Premium har du også full tilgang til filmene deres i biblioteket i via Get filmleie, uten at det koster noe ekstra.

    Filmen du leier er tilgjengelig i 48 timer.

  2. Glemt PIN1 eller PIN2?

    PIN1-koden brukes til å bekrefte kjøp av filmer i Get filmleie, barnesikring av kanaler og sikring av avanserte innstillinger på boksen. Har du ikke endret PIN1 enda vil den være 0000. Har du glemt koden, kan du sende en oppdatering for å tilbakestille PIN-koden.

    PIN2-koden kontrollerer tilgang til kategorien Xotix i Get filmleie. Alle filmene i denne kategorien er registrert av Medietilsynet med 18 års aldersgrense. PIN2-koden angir du selv første gang du starter Get filmleie, og den må være forskjellig fra PIN1. Trenger du å resette PIN2, gjøres dette ved å gjenopprette boksens fabrikkinnstillinger.

    For å gi deg riktig veiledning på hvordan du gjenoppretter fabrikkinnstillingene trenger vi å vite hvilken fjernkontroll du har.

    Velg din fjernkontroll under:   

    Remote Old     Remote New

  3. Hvor kan jeg se hvilke filmer jeg har kjøpt?

    Hvilke filmer du har kjøpt finner du under din kjøpshistorikk.
    For å gi deg riktig veiledning trenger vi å vite hvilken fjernkontroll du har.

    Velg din fjernkontroll under:   

    Remote Old     Remote New

  4. Feilmeldinger i Get filmleie?

    Opplever du problemer med å se en film, anbefaler vi deg å teste vår veiviser. Her har vi samlet de vanligste feilmeldingene og forklaring på hvordan du kan løse problemet.

    Sjekk feilmelding

  1. Abonnementsvilkår
  2. Informasjon om ansvarsbegrensinger
  3. Personvernpolicy for kundedata
  4. Vilkår for fjernopptak
© 2016 | Informasjonskapsler og personvern