Til Forsiden
  1. Leter du etter en kanal?

    Lurer du på hvilken plass yndlingskanalen ligger på? Eller trenger du en oversikt over kanalene vi tilbyr? Se i vår kanalliste for en komplett oversikt over alle kanalplasseringer.

    Kanalliste

    Kanaler 

  2. Les mer om de forskjellige Get-boksene

    Ønsker du informasjon om de forskjellige boksene, hvordan de ser ut, eller hvilke funksjoner hver boks har?

    Les mer om Get-boksene her

  3. Kom i gang: Get box II

    Get boks II

    Trenger du hjelp til oppkobling?

    Følg vår veiviser Slik kobler du opp din Get Box steg for steg eller se vår oppkoblingsvideo

  4. Er tv-skjermen svart?

    Er skjermen svart, står det kanskje "Intet signal" eller lignende? Dette er ofte fordi tv-en er innstilt på feil kildekanal.

    Du bytter kilde via fjernkontrollen til tv-apparatet ditt, og valget ser gjerne ut som en av knappene under:

    AV knapper

    Get-boksene bruker HDMI-kabel så kildevalget vil da være HDMI. Nyere TV-er har ofte flere HDMI-valg så prøv deg frem til du finner den riktige kanalen.

    Kilde-innstillinger gjøres på selve tv-en og fremgangsmåten kan variere fra merke til merke. Vi har ikke brukerstøtte for tv-apparat og ber deg derfor kontakte tv-produsenten direkte hvis du trenger videre hjelp med å finne riktig kilde eller endre andre innstillinger på tv-en.

    Har du forsikret deg om at riktig kildekanal er valgt, men får beskjed om at signalet fortsatt mangler, kan dette være fordi boksen ikke er koblet opp som den skal. Flere tips om problemer du kan løse selv finner du her.

  1. Leter du etter en kanal?

    Lurer du på hvilken plass yndlingskanalen ligger på? Eller trenger du en oversikt over kanalene vi tilbyr? Se i vår kanalliste for en komplett oversikt over alle kanalplasseringer.

    Kanalliste

    Kanaler 

  2. Hvordan endre valgfrie kanaler?

    25 kanaler i Startpakken er valgfrie og disse kan du enkelt bytte selv i kanalvelgeren på Min Get.

    Lurer du på hvordan? Se video

  3. Trenger du ny antennekabel?

    Det er viktig å ha kabler som er i god stand og holder en viss standard, vi anbefaler derfor at du bruker antennekabel fra oss. Vår antennekabel er av trippelskjermet kvalitet, noe som gjør den mindre mottakelig for forstyrrelser som kan påvirke din tjeneste.

    Antennekabelen kommer i følgende lengder:

    • 1,5 meter
    • 2,5 meter
    • 5 meter
    • 10 meter

    Kabel på 1,5, 2,5 og 5 meter koster kr 70,- og 10 meter koster kr 140,- Vi anbefaler ikke at antennekabelen er lenger enn 10 meter, og heller ikke at det brukes noen form for skjøt på kabelen. Dette er fordi vi ikke kan garantere for signalkvaliteten ved lengre kabler eller skjøting.

    Er kabelen du har blitt skadet, eller trenger du rett og slett en lengre kabel?
    Send SMS med kodeord COAX og ønsket lengde (1,5 / 2,5 / 5 eller 10 meter) til 02123 så sender vi deg ny kabel.

  4. Trenger du hjelp til oppkobling eller feilsøk?

    For å gjøre det mer oversiktlig har vi samlet alle oppkoblingsguider, veivisere og brukerveiledninger på samme sted.

     Klikk her for å lese mer

  5. Les mer om de forskjellige Get-boksene

    Ønsker du informasjon om de forskjellige boksene, hvordan de ser ut, eller hvilke funksjoner hver boks har?

    Les mer om Get-boksene her

  6. Kom i gang: Get box II

    Get boks II

    Trenger du hjelp til oppkobling?

    Følg vår veiviser Slik kobler du opp din Get Box steg for steg eller se vår oppkoblingsvideo

  7. Trenger du teksting for hørselshemmede?

    HD-boksene våre har støtte både for underteksting via tekst-tv (teletekst) og via DVB-teksting. For å gi deg riktig veiledning må vi vite hvilken fjernkontroll du har.

    Velg din fjernkontroll under:   

    Remote Old     Remote New

  8. Problemer med opptaksfunksjonen?

    Det første du bør gjøre å starte boksen på nytt ved å trekke ut strømkabelen.
    Opplever du fortsatt problemer med opptaksfunksjonen etter boksen er startet på nytt, kan du forsøke å formatere harddisken.

    For å gi deg riktig veiledning trenger vi å vite hvilken fjernkontroll du har.

    Velg din fjernkontroll under:   

    Remote Old     Remote New

  9. Henger boksen seg eller mangler du kanaler?

    Mangler du fortsatt tilgang til kanaler etter oppdateringen eller opplever du at boksen henger seg? - Da bør du forsøke å gjenopprette fabrikkinnstillingene.

    For å gi deg riktig veiledning trenger vi å vite hvilken fjernkontroll du har.
    Velg din fjernkontroll under:   

    Remote Old     Remote New

  10. Ønsker du å programmere fjernkontrollen?

    Fjernkontrollen fra Get kan programmeres til å styre både boksen og tv-en, slik at du bare trenger en fjernkontroll på bordet.
    For å gi deg riktig veiledning trenger vi å vite hvilken fjernkontroll du har.

    Velg din fjernkontroll under:   

    Remote Old     Remote New

    Dersom ingen av kodene fungerer, er ikke fjernkontrollen kompatibel med tv-en. Har du spørsmål vedrørende dette må du kontakte tv-produsenten.

  11. Lurer du på hvilken region du tilhører?

    Første gang du kobler opp Get-boksen må du angi region. Velger du feil, kan dette føre til at enkelte kanaler mangler. Regionen til de forskjellige områdene er som følger:

    Region 1: Oslo / Nesodden / Kragerø / Grimstad / Tvedestrand / Arendal / Risør
    Region 2: Romerike / NOKAB 
    Region 3: Asker / Tofte (Filtvedt) / Slemmestad
    Region 4: Drammen (Eiker, Svelvik) 
    Region 5: Hønefoss 
    Region 6: Kongsberg 
    Region 7: Østfold 
    Region 8: Follo / Drøbak / Ås / Vestby 
    Region 9: Kristiansand / Lillesand 
    Region 10: Stavanger 
    Region 11: Haugesund 
    Region 12: Bergen 
    Region 13: Trondheim 

    Slik endrer du region

  12. Mangler du lyd på enkelte kanaler?

    Er Dolby Digital aktivert uten at det er riktig tilkoblet, vil du miste lyden på enkelte kanaler.

    Enkelte kanaler sender lyden i Dolby Digital. Dekoder må være riktig tilkoblet til surroundanlegget for at denne tjenesten skal fungere.

    For å skru av dolby digital må du gå inn på menyen på din dekoder og deaktivere denne tjenesten:

    • Trykk OK på fjernkontrollen
    • Velg Innstillinger
    • Velg Lyd og Bilde
    • Velg Lyd
    • Velg Deaktiver i feltet Dolby Digital
    • Tryk blå knapp for å lagre
  13. Skurrer eller hakker tv-bildet?

    Dette skyldes ofte svake signaler til Get-boksen, og kan løses med noen enkle steg:

    • Sjekk først at den hvite antennekabelen er koblet mellom din Get-boks og antenneuttaket, og sitter godt i begge ender
    • Fjern splitter eller skjøt om dette brukes
    • Slå boksen av og på med strømbryteren på baksiden eller ved å trekke ut strømkabelen
    • Sjekk om det er noen kjente problemer i ditt område

    Mer detaljert informasjon om hvordan du kobler opp din Get-boks
    Er det fortsatt forstyrrelser i tv-bildet etter du har feilsøkt, kontakt kundeservice for videre hjelp.

  14. Er tv-skjermen svart?

    Er skjermen svart, står det kanskje "Intet signal" eller lignende? Dette er ofte fordi tv-en er innstilt på feil kildekanal.

    Du bytter kilde via fjernkontrollen til tv-apparatet ditt, og valget ser gjerne ut som en av knappene under:

    AV knapper

    Get-boksene bruker HDMI-kabel så kildevalget vil da være HDMI. Nyere TV-er har ofte flere HDMI-valg så prøv deg frem til du finner den riktige kanalen.

    Kilde-innstillinger gjøres på selve tv-en og fremgangsmåten kan variere fra merke til merke. Vi har ikke brukerstøtte for tv-apparat og ber deg derfor kontakte tv-produsenten direkte hvis du trenger videre hjelp med å finne riktig kilde eller endre andre innstillinger på tv-en.

    Har du forsikret deg om at riktig kildekanal er valgt, men får beskjed om at signalet fortsatt mangler, kan dette være fordi boksen ikke er koblet opp som den skal. Flere tips om problemer du kan løse selv finner du her.

  15. Problemer med fjernkontrollen?

    Har du problemer med fjernkontrollen din, anbefaler vi at du forsøker følgende:

    • Sjekk at Get-boksen er slått på (den vil da lyse grønt, eller vise hvilken kanal du er på i displayet)
    • Pass på at det er fri sikt mellom fjernkontrollen og boksen
    • Sjekk at tv-en er tikoblet riktig kilde (AV-kanal) Hjelp til endring av kildekanal
    • Bytt batteriene til fjernkontrollen

    Veiviser remote new   Veiviser remote old

    Er fjernkontrollen defekt kan den byttes på et lokalkontor eller du kan bestille ny ved å kontakte oss.  

  16. Get box HD PVR og HDi

    Get Box HD PVR

     

    Trenger du hjelp til oppkobling?

    Test veiviseren: Slik kobler du opp din Get Box eller last ned brukerveiledningen

  17. Get box Mikro

    Get Box Mikro

    Trenger du hjelp til oppkobling?

    Test veiviseren: Slik kobler du opp din Get Box eller se vår oppkoblingsvideo

  18. Feilmelding på tv-en?

    Bruk vår veiviser for å finne ut hva feilmelding betyr og hvordan den kan fikses.

    Veiviser: Feilmelding på tv-en?

  19. Er det en hengelås på skjermen eller en kanal som mangler?

    Står det at du ikke har tilgang til en kanal på tv-skjermen, at du vennligst skal vente litt, eller kanskje du har et hengelåsikon på skjermen?

    Send en SMS med kodeord TV til 02123.

    Så mottar boksen en oppdatering i løpet av noen minutter.

  20. Vil du bytte kanaler i Startpakken?

    Da logger du inn på MIN GET og trykker på Velg tv-kanaler. Trenger du passord til Min Get, får du dette tilsendt på SMS ved å velge Send meg passord.

    Velge eller bytte kanaler i Startpakken kan du gjøre når du vil og så ofte du vil, helt kostnadsfritt.

  21. Mikro+
  1. Stingray Music

    Stingray Music er leverandør av radio- og musikktilbudet på din Get box og har nå i samarbeid med Get lansert en app som gir mobil og nettbrett tilgang til de samme musikkanalene som de du finner på din Get box. Totalt er det nå 46 kanaler, hvor seks av disse er skreddersydd for Norge.

    Appen finner du i App Store eller på Google Play, og du logger på appen med valgfri e-postadresse og passord, eller med din Facebook-konto.

    Google Play App Store

    Første gang du bruker appen må den verifiseres. Dette gjør du ved å sette på en av musikkanalene til Stingray Music på Get-boksen mens appen er aktiv. Dette må gjentas innen 90 dager for å fortsatt kunne bruke appen.

    Ønsker du hjelp med nedlasting og installasjon? Les her  

  2. Nettverksfeil i Get app?

    Får du en feilmelding som starter med " Nettverksfeil" er dette knyttet til at appen mangler nettilgang.

    Forsøk følgende:

    • Sjekk at du er logget inn med din egen Min Get-bruker. Logg gjerne ut og inn for å være helt sikker.
    • Avslutt appen helt. Dette gjøres ved å dobbeltklikke på hjem-knappen til iPhonen eller iPaden og sveipe appen opp og ut av skjermen. Logg så inn igjen på vanlig måte.
  3. Guide og opptak i Get tv-app

    Med vår Get App får du en tv-guide med oversikt over alle programmer flere dager frem i tid, informasjon om filmene i vårt filmleie-bibliotek, samt mulighet til å starte og planlegge opptak.

    Du kan registrere deg som bruker på to måter:

    • Logg inn på Min Get og velg Fjernstyrt opptak. Tast inn ditt telefonnummer og lag en kode
    • Gå inn i appen og trykk på Ny bruker/ Glemt kode. Du får så tilsendt en kode per SMS

     

  4. Kan Get tv-app brukes med AirPlay?

    Appen støtter ikke strømming av video og lyd ved hjelp av AirPlay. Du kan derimot bruke Apple tv sin skjermspeilefunksjon for å speile det du ser på iPad og iPhone til tv-en, men dette vil medføre redusert kvalitet på sendingen.

    Get har ikke kundeservice på bruk av Apple TV og vi anbefaler deg derfor å kontakte stedet den er kjøpt eller Apple support hvis du har spørsmål om dette.

  5. Hvordan fungerer spolefunksjonen i Get tv-app?

    Om programmet du vil se startet for 30 minutter siden og du gikk glipp av begynnelsen, kan du spole tilbake til start.

    Spolefunksjonen gjelder for programmet som sendes nå, noe som betyr at du ikke kan spole tilbake til et annet program, selv om det startet for mindre enn 30 minutter siden og er på samme kanal.

    Det er ikke mulig å spole lenger tilbake enn 30 minutter, selv om det er i samme program.

  6. Kan jeg bruke Get tv-appen utenfor hjemmet?

    Ja, du kan bruke appen til å se på tv uansett hvor i landet du er og hvilken bredbåndsleverandør du er tilkoblet.

    Du trenger kun tilgang til internett for å benytte Get tv-app. Appen gir deg tilgang til 32 kanaler innenfor hjemmet, når du er koblet opp mot ditt Get bredbånd. Du har tilgang til 23 kanaler utenfor hjemmet. Get tv app er tilgjengelig for iOS og Android. Strømming over 3G/4G vil medføre trafikkostnader.

    Når du ikke er tilkoblet ditt Get bredbånd vil du oppe til høyre i appen kunne velge mellom ALLE KANALER eller for eksempel KANALER PÅ DIN IPHONE. Under ALLE KANALER vil listen være som normal, og du kan her benytte guiden til å se hva som går på tv nå og fremover i tid, samt sette program på opptak. På de kanalene som er tilgjengelig under KANALER PÅ DIN IPHONE vil du også kunne se på live tv.

     

     

  7. Hvilke kanaler kan jeg se på med Get tv-app?

    I appen har du tilgang til følgende kanaler:

    Uansett hvor du befinner deg i Norge:

    NRK1, NRK2, NRK3, SVT1, BBC Brit, TV Norge, VOX, MAX, FEM, Eurosport Norge, Eurosport 1, Discovery, Nat Geo, Comedy Central, CNN, Travel, Animal Planet, Disney, Fox, TNT, Nickelodeon, TLC Norge, VG TV

    Når du er tilkoblet bredbånd fra Get har du også:

    TV2, TV2 Zebra, TV2 Nyhetskanalen, TV2 Sportskanalen, TV2 Humor, TV2 Livsstil, TV3, Viasat 4, TV6  

    Om du har TV 2 Sport Premium med C More Film og Serier kan du også se alle filmer og serier fra C More Play på Get tv.

     

  8. Hvilke enheter kan bruke Get tv-app?

    Get tv app kan lastes ned på iPhone, iPad og iPod Touch så lenge enheten har iOS8 eller nyere. Appen kan også brukes på alle Androidenheter med versjon 4.2 eller nyere.

    ios-icon android-icon

     

  9. Hva trenger man for å se Get tv-app?

    Alle som har et abonnement på digital-tv og bredbånd hos oss kan laste ned og bruke Get tv-app.

    Appen er tilgjengelig på Apple-enheter som har installert iOS8 eller nyere, eller Android-enheter med versjon 4.2.2 eller nyere. Vi anbefaler bredbånd S 20 eller høyere for optimal kvalitet på sendingen.

    Kom i gang her

  10. Hvordan bruker jeg Get tv-app?

    Når du har lastet ned appen og logget inn, vil du få opp noen enkle instruksjoner som viser deg hvordan appen brukes. Disse får du også tilgang til senere ved å trykke på Hjelp i appen.

  11. Viaplay

    Viaplay er inkludert for alle Get kunder som abonnerer på Viasat.

    Med Viaplay kan du se på massevis av serier, film og sport – rett på datamaskin, mobil, nettbrett, Apple TV, Smart-TV og spillkonsoll. Viaplay har også støtte for Chromecast.

    Last ned Viaplay her: 

    App Store  Google Play

  12. Aktiver Viaplay

    For å ta i bruk Viaplay må du registrere din Get-konto hos Viaplay. Dette kan gjøres direkte i en av appene, eller via https://signup.viaplay.no/get. Her taster du inn kundenummer, postnummer og e-postadresse.

    Dersom du allerede har en Viaplaykonto - trykker du på "Logg på her" i steg 2 for å slå sammen din Get-konto med din eksisterende konto.

     Oppkobling 1   Oppkobling 2   Oppkobling 3

    Aktiver ditt abonnement her: https://signup.viaplay.no/get
    For mer informasjon se: http://kundeservice.viaplay.no/

  13. MTV Play

    Som tv- og bredbåndskunde hos Get har du tilgang til MTV sin egen app, MTV Play, uten ekstra kostnad. Appen inneholder alle MTV sine programmer - tilgjengelig kun 24 timer etter premieren i USA.

    For full tilgang til alt innhold i MTV Play må man oppgradere til Premium inne i appen. Get-kunder har tre gratis premiumoppgraderinger i MTV Play knyttet til sitt Get-kundenummer.

    Get-kunder oppgraderer til Premium ved å bruke Get-kundenummer/telefonnummer, og Get-passord. Samme brukernavn og passord som brukes til å logge på MIN GET.

    Last ned MTV Play her:

    App Store Google Play

  14. Feilmelding i MTV Play?

    «Your credentials are invalid or used by too many MTV Play accounts already»

    Denne feilmeldingen indikerer at du har tastet feil brukernavn eller passord, eller at det allerede er registrert maks antall premiumoppgraderinger knyttet til ditt Get-abonnement.

    Glemt brukernavn? Husk at du kan bruke både ditt Get-kundenummer og telefonnummeret knyttet til ditt Get-abonnement som brukernavn ved oppgradering til «Premium» på MTV Play.

    Glemt passord? Trykk på linken under for å få tilsendt nytt passord på sms.

    Send meg nytt passord

    Alle Get-kunder har 3 gratis oppgraderinger til «Premium». For å få tilgang til premiuminnholdet må du enten be om tilgang til brukerkontoen som ble oppgradert, eller kjøpe ekstra tilgang direkte i MTV Play appen.

    Har du fortsatt problemer eller spørsmål?

    Kontakt oss

  15. Kom i gang med Get tv-app

    Det er enkelt å komme i gang med selve appen – alt du trenger å gjøre er å følge de tre kjappe stegene under:

    1 Last ned appen "Get tv" App Store eller Google Play
    2 Vær tilkoblet ditt Get bredbånd
    3 Logg inn med ditt brukernavn og passord (samme som til Min Get)

    Brukernavn og passord til appen er det samme som til Min Get. Har du ikke vært innlogget på Min Get før, får du dette ved å trykke Få passord.

    Google Play App Store

  16. Foreldrekontroll i Get tv-app

    Hvis du ønsker å sette begrensninger på hvem som kan se hva i Get tv-appen, er det mulig å aktivere foreldrekontroll ved å gå inn på MIN GET i appen. Du får da muligheten til å sette en aldersgrense eller låse kanaler.

    Velger du å sette en aldersgrense vil programmer som er merket med en høyere aldersgrense enn det du har satt, sperres. Hvis du låser kanaler gjelder det samme, og man må taste inn en PIN-kode før man kan se sendingen.

    Standard PIN for å låse opp aldersbegrensede programmer eller låste kanaler er 0000.

  1. Hva kan jeg leie og hvor lenge har jeg filmen?

    Det ligger over 7000 filmer fra alle sjangre i vårt filmleie-bibliotek. Filmarkivet oppdateres hver uke med de siste storfilmene, og du finner også mange av de gamle klassikerne. Her skal det finnes noe for alle, og det er lett å søke seg frem til sine favoritter ved å bla i kategoriene, eller bruke søkefunksjonen.

    Abonnerer du på C More film og serier eller Viasat Film / Viasat Premium har du også full tilgang til filmene deres i biblioteket i via Get filmleie, uten at det koster noe ekstra.

    Filmen du leier er tilgjengelig i 48 timer.

  2. Glemt PIN1 eller PIN2?

    PIN1-koden brukes til å bekrefte kjøp av filmer i Get filmleie, barnesikring av kanaler og sikring av avanserte innstillinger på boksen. Har du ikke endret PIN1 enda vil den være 0000. Har du glemt koden, kan du sende en oppdatering for å tilbakestille PIN-koden.

    PIN2-koden kontrollerer tilgang til kategorien Xotix i Get filmleie. Alle filmene i denne kategorien er registrert av Medietilsynet med 18 års aldersgrense. PIN2-koden angir du selv første gang du starter Get filmleie, og den må være forskjellig fra PIN1. Trenger du å resette PIN2, gjøres dette ved å gjenopprette boksens fabrikkinnstillinger.

    For å gi deg riktig veiledning på hvordan du gjenoppretter fabrikkinnstillingene trenger vi å vite hvilken fjernkontroll du har.

    Velg din fjernkontroll under:   

    Remote Old     Remote New

  3. Hvor kan jeg se hvilke filmer jeg har kjøpt?

    Hvilke filmer du har kjøpt finner du under din kjøpshistorikk.
    For å gi deg riktig veiledning trenger vi å vite hvilken fjernkontroll du har.

    Velg din fjernkontroll under:   

    Remote Old     Remote New

  4. Feilmeldinger i Get filmleie?

    Opplever du problemer med å se en film, anbefaler vi deg å teste vår veiviser. Her har vi samlet de vanligste feilmeldingene og forklaring på hvordan du kan løse problemet.

    Sjekk feilmelding

  1. Abonnementsvilkår
  2. Informasjon om ansvarsbegrensinger
  3. Personvernpolicy for kundedata
  4. Vilkår for fjernopptak
© 2016 | Informasjonskapsler og personvern