Til Forsiden

Driftsmeldinger

  1. Skurring eller forstyrrelser på linjen?

    Dette kan skyldes feil på signalene til modemet eller uttaket. Vi anbefaler at du bruker den originale antennekabelen som fulgte med fra Get, og at den ikke er lenger enn maks 10 meter. Denne er av trippelskjermet kvalitet, noe som gjør den mindre mottakelig for støy og forstyrrelser fra annet utstyr. Sjekk at antennekabelen sitter godt der den skal, uten kraftig bøy, skjøt eller annen tilsynelatende skade. Sjekk også om det er noen driftsmeldinger for ditt postnummer.

    Bruker du en splitter for å dele signalene mellom flere bokser, ber vi deg om å feilsøke uten denne tilkoblet. Du trenger sannsynligvis å koble til overgangen som fulgte med i pakken fra Get for få gjort dette. Se i brukerveiledning. Hvis dette løste problemet, kan du ta kontakt med oss for å få tilsendt en ny splitter.

    Hvis du har flere uttak, forsøk å koble modemet til det første uttaket i din bolig. Løste dette problemet, kan du ha en feil på ditt interne anlegg, noe vi kan hjelpe deg å rette mot betaling.

  2. Ringepriser

    Informasjon om abonnement, ringepriser og tilleggstjenester finner du på våre produktsider.

    Gå til produktsidene for telefoni

  3. Kan jeg sperre mitt abonnement mot visse nummer?

    Du kan sperre for utgående samtaler til blant annet utland, mobil og teletorg, hver obs på at sperring kan medføre ekstra kostnad. Sperring til 820/829-nummer er kostnadsfritt. For mer info se våre produktsider.

    Sperring av innkommende samtaler er desverre ikke mulig. Ta eventuelt kontakt med Brønnøysundregisteret for å reservere deg mot telefonsalg. Du kan lese mer om dette på deres nettside.

    Mer informasjon om tilleggstjenester

  4. Ingen summetone eller samtaler inn?

    Kontroller først om du har summetone og kan ringe ut, eventuelt også om du har tilgang til bredbånd eller ikke, så om det er noen driftsmeldinger i ditt område som kan påvirke tjenesten.

    Hvis summetonen mangler, sjekk om modemet lyser stabilt på Online og Telephone 1/TEL1. Lyser det ikke som det skal, anbefaler vi å ta ut strømmen til modemet i 30 sekunder, og så sette den inn igjen. Sjekk også at alle kabler er koblet i henhold til brukerveiledningen for ditt utstyr. Får du fremdeles ikke summetone eller samtaler inn, kontakt kundeservice.

  5. Problemer med å ringe enkelte nummer?

    Hvis det er et bestemt nummer du ikke kan ringe til, anbefaler vi å prøve ringe det samme nummeret med mobil eller fra en annen linje for å bekrefte at nummeret er aktivt og fungerer.

    Hvis du har problemer med å nå flere numre, kan dette skyldes en aktiv sperring. En sperring kan være lagt på hvis du har ubetalt faktura eller hvis det er bestilt sperring til en gruppe nummer. Ønskes en sperring opphevet, kan juridisk eier kontakte oss via e-post.

    Hvis du kommer frem til nummeret du ikke får ringt fra mobil eller en annen telefonlinje, og du ikke har bestilt noen sperring, vennligst kontakt kundeservice.

  1. Kom i gang: Get box II

    Get boks II

    Trenger du hjelp til oppkobling?

    Følg vår veiviser Slik kobler du opp din Get Box steg for steg eller se vår oppkoblingsvideo

  2. Oppkobling av Telefoni på Get box II

    For å bruke telefoni via Get box II, er det kun to kabler som skal kobles til:

    • Koble strømkablen til telefonapparatets basestasjon og en strømkontakt
    • Koble telefonkablen til basestasjonen og den første telefonutgangen på Get box II sett fra venstre (markert i rødt på bildet under)

    Koble til Get telefoni

    Telefonrøret i displayet på siden av boksen vil lyse stabilt når tjenesten er aktiv og klar til bruk.

    Hurtigguide for oppkobling av Get box II

  3. Viderekobling & Personsvar

    Det er en rekke tilleggstjenester inkludert i ditt telefonabonnement, blant annet personsvar og viderekobling.

    For å høre dine personsvarmeldinger ringer du *77#. Her kan du blant annet endre din personlige velkomsthilsen, administrere beskjeder og velge språk ved hjelp av noen tastetrykk.

    Aktivering av viderekobling:

    1. Ring *21#
    2. Når du får ny summetone, tast inn nummeret du vil viderekoble til
    3. Raske toner bekrefter viderekoblingen. Legg på.

    For å oppheve viderekoblingen:

    1. Ring #21#
    2. 3 raske toner bekrefter opphevingen
    3. Legg på

    Oversikt over tastevalg i personsvareren

    Mer info om abonnement og tillegstjenester finner du på våre produktsider

  4. Oppkobling av telefoni

    Vi anbefaler at du forsøker å koble opp utstyret selv, ved å følge brukerveiledningen. Slik skal telefonapparatet og modemet kobles:

     Oppkobling telefoni

    Når alle lampene til og med Online lyser på modemet, er det aktivt. Telephone1/TEL1 lampen på forsiden av modemet lyser stabilt når telefonlinjen er klar til bruk. Denne lampen vil blinke når du er i samtale. Telephone2/TEL2 lyser stabilt hvis du har to linjer, og linje 2 er klar til bruk.

    Telefonapparatet skal være koblet i uttaket merket Telephone1/TEL1 (lengst unna antennekabelen), på baksiden av modemet. Uttaket merket Telephone2/TEL2 skal kun brukes hvis du har to aktive telefonlinjer.

    Lyser ikke modemet som beskrevet over, kan du prøve å restarte det ved å ta ut strømkabelen. Vent i 30 sekunder før du kobler den tilbake. Sjekk også at oppkoblingen er gjort i henhold til brukerveiledningen.

    Har du ett eget vegguttak for telefon, kobles telefonledningen direkte i uttaket.

    Får du ikke til å installere Get telefoni selv, kan du kontakte kundeservice for veiledning og eventuell bestilling av en montør (kostnadsbelagt).

    Brukerveiledning 
    Brukerveiledning for deg med telefoni via Get fiberboks 

  5. Ringepriser

    Informasjon om abonnement, ringepriser og tilleggstjenester finner du på våre produktsider.

    Gå til produktsidene for telefoni

  6. Brukerveiledning telefonapparat
  7. Telefoni via trådløst modem
  1. Skurring eller forstyrrelser på linjen?

    Dette kan skyldes feil på signalene til modemet eller uttaket. Vi anbefaler at du bruker den originale antennekabelen som fulgte med fra Get, og at den ikke er lenger enn maks 10 meter. Denne er av trippelskjermet kvalitet, noe som gjør den mindre mottakelig for støy og forstyrrelser fra annet utstyr. Sjekk at antennekabelen sitter godt der den skal, uten kraftig bøy, skjøt eller annen tilsynelatende skade. Sjekk også om det er noen driftsmeldinger for ditt postnummer.

    Bruker du en splitter for å dele signalene mellom flere bokser, ber vi deg om å feilsøke uten denne tilkoblet. Du trenger sannsynligvis å koble til overgangen som fulgte med i pakken fra Get for få gjort dette. Se i brukerveiledning. Hvis dette løste problemet, kan du ta kontakt med oss for å få tilsendt en ny splitter.

    Hvis du har flere uttak, forsøk å koble modemet til det første uttaket i din bolig. Løste dette problemet, kan du ha en feil på ditt interne anlegg, noe vi kan hjelpe deg å rette mot betaling.

  2. Mangler du lyd på enkelte kanaler?

    Er Dolby Digital aktivert uten at det er riktig tilkoblet, vil du miste lyden på enkelte kanaler.

    Enkelte kanaler sender lyden i Dolby Digital. Dekoder må være riktig tilkoblet til surroundanlegget for at denne tjenesten skal fungere.

    For å skru av dolby digital må du gå inn på menyen på din dekoder og deaktivere denne tjenesten:

    • Trykk OK på fjernkontrollen
    • Velg Innstillinger
    • Velg Lyd og Bilde
    • Velg Lyd
    • Velg Deaktiver i feltet Dolby Digital
    • Tryk blå knapp for å lagre
  3. Kan jeg sperre mitt abonnement mot visse nummer?

    Du kan sperre for utgående samtaler til blant annet utland, mobil og teletorg, hver obs på at sperring kan medføre ekstra kostnad. Sperring til 820/829-nummer er kostnadsfritt. For mer info se våre produktsider.

    Sperring av innkommende samtaler er desverre ikke mulig. Ta eventuelt kontakt med Brønnøysundregisteret for å reservere deg mot telefonsalg. Du kan lese mer om dette på deres nettside.

    Mer informasjon om tilleggstjenester

  4. Hvordan bruker jeg min telefonsvartjeneste?

    Du finner din telefonsvarer ved å ringe *77#  Du vil da komme til hovedmenyen. Følg instruksjonene og bruk de ulike tastevalgene. Dersom du har nye meldinger på svareren din, vil du høre en hakkete summetone i stedet for den vanlige summetonen.

    Full oversikt over tastevalgene som kan gjøres i telefonsvareren:

    Hovedmeny:

    Trykk 1 for å høre på meldinger
    Trykk 2 for å endre velkomsthilsen
    Trykk 3 for å konfigurere personlige valg
    Trykk 0 for mer informasjon

    Høre på meldinger:

    Trykk 1 for å Arkivere beskjeden
    Trykk 3 for å spille av beskjeden igjen
    Trykk 4 for forrige beskjed
    Trykk 5 for å slette beskjeden
    Trykk 6 for neste beskjed
    Trykk * for å gå til hovedmeny
    Trykk 0 for mer informasjon

    Konfigurere personlige valg:

    Trykk 2 for å ende adgangskode
    Trykk 3 for å konfigurere adgangskodekontroll
    Trykk 4 for beskjedinspilling
    Trykk 6 for valg av språk
    Trykk 7 for konfigurering av tapte anrop
    Trykk 0 for mer informasjon
    Trykk * for å gå tilbake til hovedmeny

  5. Ingen summetone eller samtaler inn?

    Kontroller først om du har summetone og kan ringe ut, eventuelt også om du har tilgang til bredbånd eller ikke, så om det er noen driftsmeldinger i ditt område som kan påvirke tjenesten.

    Hvis summetonen mangler, sjekk om modemet lyser stabilt på Online og Telephone 1/TEL1. Lyser det ikke som det skal, anbefaler vi å ta ut strømmen til modemet i 30 sekunder, og så sette den inn igjen. Sjekk også at alle kabler er koblet i henhold til brukerveiledningen for ditt utstyr. Får du fremdeles ikke summetone eller samtaler inn, kontakt kundeservice.

  6. De som ringer meg får ikke opptattsignal når jeg er i samtale?

    Dette skyldes en tjeneste som heter Samtale venter. Den fungerer slik at du kan motta en samtale mens du sitter i en annen ved at du hører en pipetone som varsler om at noen andre prøver å ringe deg. Du kan da svare på samtale nummer to, mens samtale én venter. Man kan også velge å håndtere begge samtalene ved å bytte frem og tilbake mellom samtalene ved å trykke på R-tasten på telefonapparatet.

    Samtale venter aktiveres ved å taste *43# når du har summetone. For å deaktivere tjenesten taster du *44#.

  7. Problemer med å ringe enkelte nummer?

    Hvis det er et bestemt nummer du ikke kan ringe til, anbefaler vi å prøve ringe det samme nummeret med mobil eller fra en annen linje for å bekrefte at nummeret er aktivt og fungerer.

    Hvis du har problemer med å nå flere numre, kan dette skyldes en aktiv sperring. En sperring kan være lagt på hvis du har ubetalt faktura eller hvis det er bestilt sperring til en gruppe nummer. Ønskes en sperring opphevet, kan juridisk eier kontakte oss via e-post.

    Hvis du kommer frem til nummeret du ikke får ringt fra mobil eller en annen telefonlinje, og du ikke har bestilt noen sperring, vennligst kontakt kundeservice.

  1. Abonnementsvilkår
  2. Personvernpolicy for kundedata
  3. Informasjon om ansvarsbegrensinger
© 2016 | Informasjonskapsler og personvern