Til Forsiden



  




 

 

velkomstlop_mobil-

Bestilling:
Har du bestilt ditt nye abonnement gjennom en av våre kundebehandlere vil du aller først motta en SMS fra oss. I denne vil du få informasjon om at ditt nåværende abonnement skal porteres til Get, og at dette må bekreftes av deg. Dersom du har bestilt abonnementet ditt på nettsiden vår vil dette telle som aksept, og du vil ikke motta denne SMSen.

Husk!
Du skal ikke si opp ditt nåværende abonnement på egenhånd, dette tar Get seg av.

 

velkomstlop_mobil-2

Aktivering/portering:
Etter at vi har avtalt portering med din nåværende operatør, vil du motta en SMS hvor vi informerer om når mobilnummeret ditt vil bli overført til Get. Passer ikke tidspunktet? Du kan endre tidspunkt for portering selv på MIN GET.

Når porteringsdatoen nærmer seg vil du motta et ferdig aktivert SIM-kort i posten. Din nye PIN-kode vil komme i et separat brev. Husk at ditt nåværende abonnement vil fungere som normalt frem til porteringsdatoen, og at du ikke må gjennomføre porteringen på egenhånd før du har mottatt SIM-kort og PIN-kode – da vil du bli sittende uten tjenester.

MMS- og datainnstillinger

For å gjøre det enklest mulig for deg, har vi laget en egen tjeneste som sender deg riktig konfigurasjon på sms. Alt du trenger å gjøre er å legge inn telefonmodell, telefonnummer og litt annen informasjon.

Tjenesten finner du her

Dersom du ikke finner telefonmodellen din, må du legge inn innstillingene manuelt. Fremgangsmåte varierer mellom telefonprodusentene, så vi anbefaler at du sjekke kundeservice hos din telefonprodusent.

Dette er innstillingene som skal legges inn:

MMS:
APN: mms
MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002
MMS proxy: inetproxy.tdc.dk eller inetproxy.tdc.dk:8080 (hvis det ikke er eget valg for MMS port)
MMS port: 8080
MCC: 242
MNC: 08
Godkjenningstype: PAP
Maks MMS-størrelse: 307200

INTERNETT:
APN: internet.no
MCC: 242
MNC: 08
Godkjenningstype: PAP

 

Ønsker du å beholde ditt eksisterende nummer?

Ikke noe problem, bare legg inn bestilling som vanlig på get.no.

  1. Ikke si opp ditt abonnement hos operatøren du har i dag, vi ordner det for deg
  2. Så snart bestillingen er registrert får du en SMS med info om overføring av nummer
  3. Passer ikke tidspunktet for overføring kan du endre det på Min Get
  4. Ditt eksisterende mobilabonnement fungerer som normalt frem til nummeret overføres til Get

Hvis det er en annen juridisk eier av abonnementet enn deg, vil vi kontakte eieren for å få tillatelse til å overføre nummeret til deg.

Skal nummeret overføres fra bedrift?
Dersom nummeret ditt skal overføres fra en bedrift, kan du benytte dette eierskifteskjemaet. Merk at skjemaet må signeres av en person i bedriften som har signaturrett, og du kan levere skjemaet til oss via e-post til eierskifte@get.no.

© 2018 | Personvern og informasjonskapsler