Til Forsiden

MOBILBRUK I UTLANDET

Vi vil at du skal bruke mobilen helt uten bekymringer på ferien din. Husk at dersom du skal feriere innen EU/EØS kan du bruke telefonen din som vanlig.

For å gjøre mobilbruken litt mer beroligende i utlandet har vi laget en prisoversikt hvor du finner priser på datatrafikk, utgående samtaler, innkommende samtaler og SMS. Den finner du her.* 

Når du kommer frem vil mobilen din automatisk søke etter en operatør vi har en samarbeidsavtale med. Du kan også velge operatør manuelt på mobilen din, enkelte operatører kan jo ha bedre dekning der du er - prisen er uansett den samme.

Husk! Vi har ikke avtaler med operatører i alle land enda. I prisoversikten vår finner du en oversikt over de landene vi har avtaler i.

Ut og reise?

Databruk

For at du skal unngå dyre overraskelser på tur har vi satt en øvre grense på 550,- for databruk i utlandet. Når du nærmer deg denne vil du få en SMS fra oss. Når grensen er passert vil du motta enda en SMS, og vi vil også sperre for datatrafikk. Vil du fortsette bruken trenger du bare å svare på SMSen vi sender deg.

Talepostkasse

Talepostkassen vil fungere som normalt i utlandet, men husk at du må ringe +47 94 50 50 50 hvis du vil spille av en melding. Vi belaster ordinær samtalepris til Norge hvis du ringer talepostkassen.

Bruk av BankID

Hver gang du bruker BankID på din mobiltelefon i utlandet vil det tilkomme en kostnad tilsvarende to SMS sendt fra det landet du befinner seg i.

TAP OG TYVERI

Har du mistet eller blitt frastjålet din telefon er det viktig å sperre abonnementet for bruk. Er telefonen stjålet må du  anmelde tyveriet til lokalt politi. Hos Get kan du sperre SIM-kortet ditt på to måter:

 

*Finner du ikke landet du skal reise til i prisoversikten vår betyr det at vi desverre ikke har noen partner der enda.

© 2018 | Personvern og informasjonskapsler