Til Forsiden

NY KUNDE

Er du ny mobilkunde, eller ønsker å bli det? Her vil du finne nyttig informasjon om ditt nye mobilabonnement.

Ønsker du å beholde ditt eksisterende nummer?

Ikke noe problem, bare legg inn bestilling som vanlig på get.no.

  1. Ikke si opp ditt abonnement hos operatøren du har i dag, vi ordner det for deg
  2. Så snart bestillingen er registrert får du en SMS med info om overføring av nummer
  3. Passer ikke tidspunktet for overføring kan du endre det på Min Get
  4. Ditt eksisterende mobilabonnement fungerer som normalt frem til nummeret overføres til Get

Hvis det er en annen juridisk eier av abonnementet enn deg, vil vi kontakte eieren for å få tillatelse til å overføre nummeret til deg.

Skal nummeret overføres fra bedrift?
Dersom nummeret ditt skal overføres fra en bedrift, kan du benytte dette eierskifteskjemaet. Merk at skjemaet må signeres av en person i bedriften som har signaturrett, og du kan levere skjemaet til oss via e-post til eierskifte@get.no.

Hvordan aktivere SIM-kort?

Er du ny kunde aktiverer vi SIM-kortet før vi sender det til deg. Om du allerede er kunde og har behov for et nytt SIM-kort må det aktiveres etter at du har mottatt det. Erstatnings-SIM kan du enten bestille på Min Get og få tilsendt til folkeregistrert adresse, eller hente selv på et av våre servicesenteret/lokalkontor.

Slik aktiverer du SIM-kortet:

  1. Logg inn på Min Get
  2. Har du flere mobilabonnement, velg abonnementet det gjelder
  3. Verifiser SIM-kortnummeret og trykk AKTIVER
  4. Slå av og på mobiltelefonen

Merk at det kan ta inntil 5 min før ditt nye SIM-kort blir aktivt, ditt gamle SIM-kort blir da automatisk deaktivert.

ØNSKER DU BANK-ID PÅ MOBIL?

BankID fungerer i alle norske banker og offentlige tjenester. I tillegg til bank - kan du også bruke BankID til signering og identifisering på en lang rekke nettjenester.

Bank-ID

Med mobil fra Get kan du selvfølgelig bruke BankID, men om du har hatt BankID på mobil tidligere er det ofte slik at du må aktivere tjenesten igjen etter at du har byttet mobilleverandør.

BankID bestiller du eller reaktiverer hos banken din, som regel ved å logge inn på nettbanken og bestille tjenesten derfra.





Mer om BankID kan du lese på BankID sine sider

Trenger du Data-SIM?

Med data-SIM kan du dele datamengden i ditt mobilabonnement med flere enheter som for eksempel nettbrett.

Du kan bestille et kostnadsfritt data-SIM på Min Get. SIM-kortet du mottar kan tilpasses alle enheter med vanlig, mikro- eller nano-SIM. Vi sender SIM-kortet til registrert bruker av abonnementet, normal leveringstid vil være 3-5 arbeidsdager.

Trenger du innstillinger for MMS eller e-post?

Enkelte android- og windowstelefoner krever at du legger inn innstillinger for mobildata og MMS manuelt. Dette kan variere etter hvilken produsent man har.

MMS og Mobildata:

For å enkelt sette opp MMS og data på mobilen har vi laget en egen side, bare følg trinnene så får du tilsendt konfigurasjon på SMS.
Gå til get.moota.com for konfigurasjon 

E-post (for brukere av getmail.no):

  • Kontonavn/postkassenavn: Dette velger du selv
  • E-post adresse: <Din e-postadresse> (brukernavn@getmail.no)
  • Brukernavn: <Ditt brukernavn>
  • Passord: <Samme som du bruker for e-post> (Glemt passord? Sjekk på Min Get)
  • Utgående server (SMTP): smtp.getmail.no
  • Innkommende server (IMAP): mail.getmail.no

Har du lastet ned Min Get-appen?

Med Min Get-appen har du alltid full kontroll på forbruket. Er det en måned du trenger enda litt mer data kan du enkelt kjøpe dette direkte i appen.

Min Get appen

Dette kan du gjøre med Min Get-appen:

  • sjekke hvor mye data du har brukt
  • se prognose for databruken din ut måneden
  • se samtalespesifikasjoner
  • kjøpe mer data
  • aktivere og deaktivere mobilsvar
  • sette innstillinger for mobilsvar og andre tjenester
  • finne PIN og PUK til ditt SIM-kort

For å logge inn på Min Get-appen bruker du ditt Get brukernavn og passord, samme innlogging som på Min Get på get.no og Get TV-appen. Om du ikke har vært pålogget tidligere velger du «send meg passord» så hjelper vi deg videre.

GPAppStore IosAppStore

© 2017 | Informasjonskapsler og personvern