Til Forsiden

Ny kunde

Har du nettopp blitt mobilkunde hos oss, og sitter med noen spørsmål? Her finner du nyttig informasjon om ditt nye mobilabonnement.

ØNSKER DU BANK-ID PÅ MOBIL?

BankID fungerer i alle norske banker og offentlige tjenester. I tillegg til bank - kan du også bruke BankID til signering og identifisering på en lang rekke nettjenester.

Bank-ID

BankID bestiller du eller reaktiverer hos banken din, som regel ved å logge inn på nettbanken og bestille tjenesten derfra.

Har du hatt BankID på mobil tidligere, må tjenesten aktiveres på nytt etter at du har byttet mobilleverandør. Husk at ved bytte av SIM-kort må BankID legges inn på nytt. Dette betyr at du da må ha kodebrikken tilgjengelig, hvis ikke vil du ikke få logget inn i nettbanken.

Mer om BankID kan du lese på BankID sine sider

Slik bruker du talepostkassen

Mobilsvar er automatisk deaktivert med mobil fra Get, men du kan enkelt aktivere den selv på Min Get.

Nyttige funksjoner:
Du mottar automatisk en sms når du har en ny melding i din talepostkasse. Her står nummeret til talepostkassen og nummeret til den som la igjen melding.

Ønsker du å spille inn en personlig hilsen eller endre innstillingene for talepostkassen gjør du det i ved å ringe 94 50 50 50.

  • Velkomsthilsen - her kan du skifte mellom to personlige velkomsthilsener, en standard og en midlertidig. Den midlertidige kan settes opp slik at det ikke er mulig å legge igjen melding. Tast 2 i hovedmenyen om du ønsker å lage en personlig hilsen.
  • Internasjonal velkomsthilsen - Lag en internasjonal velkomsthilsen som spilles av for anrop fra utenlandske telefoner.
  • Ring tilbake - Når du har hørt en melding, kan du ved å trykke på # ringe direkte tilbake til den som har lagt igjen meldingen.
  • Autoplay - Automatisk avspilling av meldinger.
  • Språk - Menyen i talepostkassen kan leses opp på fem forskjellige språk: norsk, engelsk, svensk, dansk og finsk.
  • Hvem har ringt - Motta sms med nummeret på den som har ringt til talepostkassen uten å legge igjen melding, kan aktiveres eller deaktiveres.
  • Ringerinfo - Når du har hørt en meldingen kan du taste 5 for å høre hvem som leste inn meldingen.
  • Ringerinfo på SMS - Tast 6 etter å ha hørt en melding for å motta telefonnummeret til den som leste inn meldingen.

Trenger du Data-SIM?

Med data-SIM kan du dele datamengden i ditt mobilabonnement med flere enheter som for eksempel nettbrett.

Du kan bestille et kostnadsfritt data-SIM på Min Get. SIM-kortet du mottar kan tilpasses alle enheter med vanlig, mikro- eller nano-SIM. Vi sender SIM-kortet til registrert bruker av abonnementet, normal leveringstid vil være 3-5 arbeidsdager.

Aktivering av SIM-kort

Er du ny kunde vil SIM-kortet du mottar være ferdig aktivert, men dersom du som eksisterende kunde trenger et erstatnings SIM-kort må dette aktiveres av deg etter at du mottar det.

Slik aktiverer du SIM-kortet:

  1. Logg inn på Min Get
  2. Har du flere mobilabonnement, velg abonnementet det gjelder
  3. Verifiser SIM-kortnummeret og trykk AKTIVER
  4. Slå av og på mobiltelefonen

Merk at det kan ta inntil 5 min før ditt nye SIM-kort blir aktivt, ditt gamle SIM-kort blir da automatisk deaktivert.

Innstillinger for MMS og e-post

 For å enkelt sette opp MMS og data på mobilen har vi laget en egen side, bare følg trinnene så får du tilsendt konfigurasjon på SMS.
Gå til get.moota.com for konfigurasjon 

Dersom du må legge inn innstillingene manuelt:

MMS:
De fleste modeller bruker dette oppsettet.

APN: mms
MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002
MMS proxy: inetproxy.tdc.dk eller inetproxy.tdc.dk:8080 (hvis det ikke er eget valg for MMS port)
MMS port: 8080
MCC: 242
MNC: 08
Godkjenningstype: PAP
Maks MMS-størrelse: 307200

INTERNETT:
APN: internet.no
MCC: 242
MNC: 08
Godkjenningstype: PAP

E-POST (for brukere av getmail.no):

Kontonavn/postkassenavn: Dette velger du selv
E-post adresse: <Din e-postadresse> (brukernavn@getmail.no)
Brukernavn: <Ditt brukernavn>
Passord: <Samme som du bruker for e-post> (Glemt passord? Sjekk på Min Get)
Utgående server (SMTP): smtp.getmail.no
Innkommende server (IMAP): mail.getmail.no

Har du lastet ned Min Get-appen?

Med Min Get-appen har du alltid full kontroll på forbruket. Er det en måned du trenger enda litt mer data kan du enkelt kjøpe dette direkte i appen.

Min Get appen

Dette kan du gjøre med Min Get-appen:

  • sjekke hvor mye data du har brukt
  • se prognose for databruken din ut måneden
  • se samtalespesifikasjoner
  • kjøpe mer data
  • aktivere og deaktivere mobilsvar
  • sette innstillinger for mobilsvar og andre tjenester
  • finne PIN og PUK til ditt SIM-kort

For å logge inn på Min Get-appen bruker du ditt Get brukernavn og passord, samme innlogging som på Min Get på get.no og Get TV-appen. Om du ikke har vært pålogget tidligere velger du «send meg passord» så hjelper vi deg videre.

GPAppStore IosAppStore

© 2018 | Informasjonskapsler og personvern