Til Forsiden

DITT ABONNEMENT

Her vil du finne informasjon om ditt mobilabonnement, inkludert hvordan du finner PIN/PUK-nummer og hva du kan gjøre dersom du mister mobilen din eller tenger nytt SIM-kort.

Ønsker du å endre abonnement?

Hvis du er eier av abonnementet kan du selv oppgradere eller nedgradere dette på Min Get.

Slik gjør du det:

  1. Logg inn på Min Get
  2. Velg abonnementet det gjelder,
  3. Under ABONNEMENTSDETALJER klikker du på ENDRE
  4. På siden du nå får opp velger du nytt abonnement

Har du mistet mobilen?

Om du har mistet mobilen eller den er blitt stjålet er det viktig å sperre SIM-kortet umiddelbart.

SIM-kortet ditt kan du sperre på to måter:

  • Logg deg inn på Min Get og sperre SIM-kortet derfra
  • Ringe kundesenteret 21 54 54 54 (fra utlandet: +47 21 54 54 54)

Husk å anmelde forholdet til politiet dersom mobiltelefonen din er stjålet.

BESTILL NYTT SIM KORT

Dersom du mister eller får ødelagt SIM-kortet kan du enkelt bestille nytt - nummeret ditt beholder du selvsagt.

Get mobilabonnement

Trenger du et nytt SIM-kort? Det bestiller du enkelt selv her.

  1. Logg inn på Min Get
  2. Velg abonnementet det gjelder
  3. Klikk på BESTILL NYTT SIM-KORT
  4. Fullfør bestilling

SIM-kortet støtter BankID og kan tilpasses alle telefoner, vanlig, micro- og nano-SIM. Vi sender SIM-kortet til registrert bruker av abonnementet, noe som normalt tar 1-3 virkedager. Trenger du nytt SIM-kort på dagen, kan du gå til et av våre lokalkontor.

Trenger du Data-SIM?

Med data-SIM kan du dele datamengden i ditt mobilabonnement med flere enheter som for eksempel nettbrett.

Du kan bestille et kostnadsfritt data-SIM på Min Get. SIM-kortet du mottar kan tilpasses alle enheter med vanlig, mikro- eller nano-SIM. Vi sender SIM-kortet til registrert bruker av abonnementet, normal leveringstid vil være 3-5 arbeidsdager.

Glemt PIN eller PUK?

PIN er en kode på fire siffer knyttet til ditt SIM-kort. Når PIN-koden er aktivert er det den du må taste inn hver gang du skrur på telefonen. PIN-koden kan du selv endre når du vil. PUK-kode er en kode på åtte siffer som er tilknyttet ditt SIM-kort.

PIN-koden fikk du tilsendt da du fikk SIM-kortet ditt, denne finner du under ditt mobilabonnement på Min Get. Hvis du har endret PIN, men ikke husker den, trenger du PUK-koden for å lage en ny PIN-kode.

PUK-kode er en kode på åtte siffer som er tilknyttet ditt SIM-kort. Hvert SIM-kort har en unik PUK-kode som du får sammen med SIM-kortet, denne kan ikke endres. Når du har tastet feil PIN-kode tre ganger vil telefonen be deg taste inn PUK-koden. Etter at du har tastet inn PUK-koden, kan du lage en ny PIN-kode på fire siffer. Du bestemmer selv hva den nye koden skal være.

Du finner PUK-koden slik:

  1. Logg inn på Min Get
  2. Velg abonnementet det gjelder
  3. Klikk på «PIN OG PUK NUMMER» under abonnementsdetaljer

Sperre tjenester eller endre innstillinger på mobil?

På Min Get kan du gjøre en rekke innstillinger som å aktivere mobilsvar, reservere deg mot katalogoppføring eller sperre for samtaler til utlandet.

Innstillinger finner du slik:

  1. Velg MOBIL under MIN OVERSIKT
  2. Velg deretter abonnement
  3. Her finner du INSTILLINGER i fanen nede til venstre

De fleste innstillingene er også tilgjengelig i Min Get-appen, klikk på ikonet for å laste ned:

GPAppStore IosAppStore

Ønsker du å overføre ditt mobilabonnement?

  1. Last ned eierskifteskjema her
  2. Fyll ut informasjon om både ny og nåværende eier
  3. Både nåværende og ny eier må signere skjema
  4. Send inn ferdig utfylt og signert skjema på e-post til eierskifte@get.no

Ny eier er pliktig til å gjøre seg kjent med våre abonnementsvilkår for mobil.
Merk, ny eier må allerede være kunde hos Get. Dersom det ikke er tilfellet, ta kontakt med vårt kundesenter

Innstillinger for MMS og e-post

 For å enkelt sette opp MMS og data på mobilen har vi laget en egen side, bare følg trinnene så får du tilsendt konfigurasjon på SMS.
Gå til get.moota.com for konfigurasjon 

Dersom du må legge inn innstillingene manuelt:

MMS:
De fleste modeller bruker dette oppsettet.

APN: mms
MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002
MMS proxy: inetproxy.tdc.dk eller inetproxy.tdc.dk:8080 (hvis det ikke er eget valg for MMS port)
MMS port: 8080
MCC: 242
MNC: 08
Godkjenningstype: PAP
Maks MMS-størrelse: 307200

INTERNETT:
APN: internet.no
MCC: 242
MNC: 08
Godkjenningstype: PAP

E-POST (for brukere av getmail.no):

Kontonavn/postkassenavn: Dette velger du selv
E-post adresse: <Din e-postadresse> (brukernavn@getmail.no)
Brukernavn: <Ditt brukernavn>
Passord: <Samme som du bruker for e-post> (Glemt passord? Sjekk på Min Get)
Utgående server (SMTP): smtp.getmail.no
Innkommende server (IMAP): mail.getmail.no

© 2018 | Informasjonskapsler og personvern