DITT ABONNEMENT

Her vil du finne informasjon om ditt mobilabonnement, inkludert hvordan du finner PIN/PUK-nummer og hva du kan gjøre dersom du mister mobilen din eller tenger nytt SIM-kort.

MIN GET-appen

Aller først et lite tips: Last ned MIN GET-appen!

  • Sjekk forbruket ditt på farten
  • En komplett oversikt over ditt abonnement
  • Se prognoser på databruken din
  • Finn PIN- og PUK-koden din
  • Endre instillingene på abonnementet ditt
  • Bestill nytt og sperre SIM-kort

Du logger enkelt inn med ditt GET-brukernavn og passord, altså det samme du bruker for å logge inn på Get.no.

GPAppStore  IosAppStore

min-get-mobil

BANK-ID

Du kan selvfølgelig bruke Bank-ID som tidligere når du har Get Mobil.
Er du ny kunde og opplever problemer med tjenesten? Da anbefaler vi deg å kontakte banken din i første omgang. Tjenesten må nemlig reaktiveres på nytt etter at du har byttet mobiloperatør.

DATABRUK

DATAROLLOVER

Bruker du ikke all dataen inkludert i abonnement ditt, vil dataen du ikke har brukt automatisk rulles over til neste måned. Hvor mye data du har igjen kan du sjekke når som helst på Min Get, eller i appen.

Noen ting å huske på:

  • Det er ingen utløpstid på dataen du kan rulle over
  • Har du kjøpt datapakker vil den dataen av pakkene du ikke har brukt også rulles over til neste måned
  • Du kan maksimalt ha dobbel datamengde.

TOM FOR DATA?

Datapakker kan fort fly avgårde, og går du tom for data vil vi redusere hastigheten din til 64 kbps.

Før hastigheten din reduseres vil vi sende deg en SMS både når du har brukt opp 80% og 100% av datapakken din. Du vil i meldingene også få tilbud om å kjøpe ekstra datapakker.

Når du bestiller ekstra datapakker, men ikke bruker opp alt, rulles den ubrukte datamengden over til neste måned.

Dersom du velger å ikke bestille ekstra data varer hastighetsbegrensningen frem til neste fakturaperiode.

BRUK I UTLANDET

Vi vil at du skal bruke mobilen helt uten bekymringer på ferien din. Husk at hvis du skal feriere innen EU/EØS kan du bruke telefonen din som vanlig.

For å gjøre mobilbruken litt mer beroligende i utlandet har vi laget en prisoversikt hvor du finner priser på datatrafikk, utgående samtaler, innkommende samtaler og SMS. Den finner du på innloggede sider.*

Når du kommer frem vil mobilen din automatisk søke etter en operatør vi har en samarbeidsavtale med. Du kan også velge operatør manuelt på mobilen din, enkelte operatører kan jo ha bedre dekning der du er - prisen er uansett den samme.

Databruk i utlandet

For at du skal unngå dyre overraskelser på tur har vi satt en øvre grense på 550,- for databruk i utlandet. Når du nærmer deg denne vil du få en SMS fra oss.

Når grensen er passert vil du motta enda en SMS, og vi vil også sperre for datatrafikk. Vil du fortsette databruken trenger du bare å svare på SMSen vi sender deg.

Skal du ut og reise

BankID

Hver gang du bruker BankID på din mobiltelefon i utlandet vil det tilkomme en kostnad tilsvarende to SMS sendt fra det landet du befinner seg i.

 

Mobilsvar

Mobilsvar og talepostkassen vil fungere som normalt i utlandet, men husk at du må ringe +47 94 50 50 50 hvis du vil spille av en melding. Vi belaster ordinær samtalepris til Norge hvis du ringer talepostkassen.

TAP OG TYVERI

Har du mistet eller blitt frastjålet din telefon er det viktig å sperre abonnementet for bruk. Er telefonen stjålet må du anmelde tyveriet til lokalt politi. Hos Get kan du sperre SIM-kortet ditt på to måter:

• Ringe kundeservice på 21 54 54 54 (fra utlandet: +47 21 54 54 54).
• Logg deg inn på Min Get, velg abonnementet det gjelder og sperr SIM-kort

 

 

 

*Finner du ikke landet du skal reise til i prisoversikten vår betyr det at vi desverre ikke har noen partner der enda.