Til Forsiden

DITT ABONNEMENT

Her vil du finne informasjon om ditt mobilabonnement, inkludert hvordan du finner PIN/PUK-nummer og hva du kan gjøre dersom du mister mobilen din eller tenger nytt SIM-kort.

Ønsker du å endre abonnement?

Hvis du er eier av abonnementet kan du selv oppgradere eller nedgradere dette på Min Get.

Slik gjør du det:

  1. Logg inn på Min Get
  2. Velg abonnementet det gjelder,
  3. Under ABONNEMENTSDETALJER klikker du på ENDRE
  4. På siden du nå får opp velger du nytt abonnement

Har du mistet mobilen?

Om du har mistet mobilen eller den er blitt stjålet er det viktig å sperre SIM-kortet umiddelbart.

SIM-kortet ditt kan du sperre på to måter:

  • Logg deg inn på Min Get og sperre SIM-kortet derfra
  • Ringe kundesenteret 21 54 54 54 (fra utlandet: +47 21 54 54 54)

Husk å anmelde forholdet til politiet dersom mobiltelefonen din er stjålet.

BESTILL NYTT SIM KORT

Dersom du mister eller får ødelagt SIM-kortet kan du enkelt bestille nytt - nummeret ditt beholder du selvsagt.

Get mobilabonnement
  1. Logg inn på Min Get
  2. Velg abonnementet det gjelder
  3. Klikk på BESTILL NYTT SIM-KORT
  4. Fullfør bestilling

SIM-kortet støtter BankID og kan tilpasses alle telefoner, vanlig, micro- og nano-SIM. Vi sender SIM-kortet til registrert bruker av abonnementet, noe som normalt tar 1-3 virkedager. Trenger du nytt SIM-kort på dagen, kan du gå til et av våre lokalkontor.

Glemt PIN eller PUK?

PIN er en kode på fire siffer knyttet til ditt SIM-kort. Når PIN-koden er aktivert er det den du må taste inn hver gang du skrur på telefonen. PIN-koden kan du selv endre når du vil. PUK-kode er en kode på åtte siffer som er tilknyttet ditt SIM-kort.

PIN-koden fikk du tilsendt da du fikk SIM-kortet ditt, denne finner du under ditt mobilabonnement på Min Get. Hvis du har endret PIN, men ikke husker den, trenger du PUK-koden for å lage en ny PIN-kode.

PUK-kode er en kode på åtte siffer som er tilknyttet ditt SIM-kort. Hvert SIM-kort har en unik PUK-kode som du får sammen med SIM-kortet, denne kan ikke endres. Når du har tastet feil PIN-kode tre ganger vil telefonen be deg taste inn PUK-koden. Etter at du har tastet inn PUK-koden, kan du lage en ny PIN-kode på fire siffer. Du bestemmer selv hva den nye koden skal være.

Du finner PUK-koden slik:

  1. Logg inn på Min Get
  2. Velg abonnementet det gjelder
  3. Klikk på «PIN OG PUK NUMMER» under abonnementsdetaljer

Sperre tjenester eller endre innstillinger på mobil?

På Min Get kan du gjøre en rekke innstillinger som å aktivere mobilsvar, reservere deg mot katalogoppføring eller sperre for samtaler til utlandet.

Innstillinger finner du slik:

  1. Velg MOBIL under MIN OVERSIKT
  2. Velg deretter abonnement
  3. Her finner du INSTILLINGER i fanen nede til venstre

De fleste innstillingene er også tilgjengelig i Min Get-appen, klikk på ikonet for å laste ned:

GPAppStore IosAppStore

Ønsker du å overføre ditt mobilabonnement?

  1. Last ned eierskifteskjema her
  2. Fyll ut informasjon om både ny og nåværende eier
  3. Både nåværende og ny eier må signere skjema
  4. Send inn ferdig utfylt og signert skjema på e-post til eierskifte@get.no

Ny eier er pliktig til å gjøre seg kjent med våre abonnementsvilkår for mobil.
Merk, ny eier må allerede være kunde hos Get. Dersom det ikke er tilfellet, ta kontakt med vårt kundesenter

Hvordan bruker man talepostkassen?

Mobilsvar er automatisk deaktivert med mobil fra Get. Du kan enkelt aktivere den på Min Get. Ønsker du å spille inn en personlig hilsen eller endre innstillingene for talepostkassen gjør du det i ved å ringe 94 50 50 50.

Du mottar automatisk en sms når du har en ny melding i din talepostkasse. Her står nummeret til talepostkassen og nummeret til den som la igjen melding.

Nyttige funksjoner:
Velkomsthilsen - her kan du skifte mellom to personlige velkomsthilsener, en standard og en midlertidig. Den midlertidige kan settes opp slik at det ikke er mulig å legge igjen melding. Tast 2 i hovedmenyen om du ønsker å lage en personlig hilsen.

  • Internasjonal velkomsthilsen - Lag en internasjonal velkomsthilsen som spilles av for anrop fra utenlandske telefoner.
  • Ring tilbake - Når du har hørt en melding, kan du ved å trykke på # ringe direkte tilbake til den som har lagt igjen meldingen.
  • Autoplay - Automatisk avspilling av meldinger.
  • Språk - Menyen i talepostkassen kan leses opp på fem forskjellige språk: norsk, engelsk, svensk, dansk og finsk.
  • Hvem har ringt - Motta sms med nummeret på den som har ringt til talepostkassen uten å legge igjen melding, kan aktiveres eller deaktiveres.
  • Ringerinfo - Når du har hørt en meldingen kan du taste 5 for å høre hvem som leste inn meldingen.
  • Ringerinfo på SMS - Tast 6 etter å ha hørt en melding for å motta telefonnummeret til den som leste inn meldingen.
© 2017 | Informasjonskapsler og personvern