Til Forsiden
  1. Hvordan aktivere SIM-kort?

    Er du ny kunde aktiverer vi SIM-kortet før vi sender det til deg. Om du allerede er kunde og har behov for et nytt SIM-kort må det aktiveres etter at du har mottatt det. Erstatnings-SIM eller data-SIM kan du bestille på Min Get.

    Slik aktiverer du SIM

    1. Logg inn på Min Get
    2. Har du flere mobilabonnement, velg abonnementet det gjelder
    3. Verifiser SIM-kortnummeret og trykk AKTIVER
    4. Slå av og på mobiltelefonen

    Merk at det kan ta inntil 5 min før ditt nye SIM-kort blir aktivt, ditt gamle SIM-kort blir da automatisk deaktivert.

  2. Trenger du innstillinger for MMS eller e-post?

    Enkelte android- og windowstelefoner krever at du legger inn innstillinger for mobildata og MMS manuelt. Dette kan variere etter hvilken produsent man har.

    MMS og Mobildata:

    For å enkelt sette opp MMS og data på mobilen har vi laget en egen side, bare følg trinnene så får du tilsendt konfigurasjon på SMS.

    Gå til get.moota.com for konfigurasjon 

    E-post (for brukere av getmail.no):

    • Kontonavn/postkassenavn: Dette velger du selv
    • E-post adresse: <Din e-postadresse> (brukernavn@getmail.no)
    • Brukernavn: <Ditt brukernavn>
    • Passord: <Samme som du bruker for e-post> (Glemt passord? Sjekk på Min Get)
    • Utgående server (SMTP): smtp.getmail.no
    • Innkommende server (IMAP): mail.getmail.no
  3. Har du lastet ned Get mobil-app?

    Med Get mobil-app har du alltid full kontroll på forbruket. Er det en måned du trenger enda litt mer data kan du enkelt kjøpe dette direkte i appen.

    MED GET MOBIL-APP KAN DU:

    • sjekke hvor mye data du har brukt
    • se prognose for databruken din ut måneden
    • se samtalespesifikasjoner
    • kjøpe mer data
    • aktivere og deaktivere mobilsvar
    • sette innstillinger for mobilsvar og andre tjenester
    • finne PIN og PUK til ditt SIM-kort

    Du bruker ditt mobilnummer eller e-postadresse for å logge inn på Get mobil-app. Om du ikke har vært pålogget tidligere velger du ”send meg passord” så hjelper vi deg videre.

    Last ned Get mobil-app:

    ios-iconandroid-icon

  4. Fart og dekning med mobil fra Get

    Med mobil fra Get er du tilknyttet Telia sitt nett, dette er kåret til mobilnettet med landets beste 4G-dekning i Norges største uavhengige dekningstest. Altså er du sikret god dekning som betyr at du kan snakke og surfe uten brudd eller tregheter. 

    Les mer her

  5. Ønsker du å beholde ditt eksisterende nummer?

    Ikke noe problem, bare legg inn bestilling som vanlig på get.no.

    • Ikke si opp ditt abonnement hos operatøren du har i dag, vi ordner det for deg
    • Så snart bestillingen er registrert får du en SMS med info om overføring av nummer
    • Passer ikke tidspunktet for overføring kan du endre det på Min Get
    • Ditt eksisterende mobilabonnement fungerer som normalt frem til nummeret overføres til Get
    • Hvis det er en annen juridisk eier av abonnementet enn deg, vil vi kontakte eieren for å få tillatelse til å overføre nummeret til deg

  6. Ønsker du BankID på mobil?

    BankID fungerer i alle norske banker og offentlige tjenester. I tillegg til bank - kan du også bruke BankID til signering og identifisering på en lang rekke nettjenester.

    Med mobil fra Get kan du selvfølgelig bruke BankID, men om du har hatt BankID på mobil tidligere er det ofte slik at du må aktivere tjenesten igjen etter at du har byttet mobilleverandør.

    BankID bestiller du eller reaktiverer hos banken din, som regel ved å logge inn på nettbanken og bestille tjenesten derfra.

    Mer om BankID kan du lese på BankID sine sider

  1. Trenger du data-SIM?

    Med data-SIM kan du dele datamengden i ditt mobilabonnement med flere enheter som for eksempel nettbrett. Det er maks 3 data-SIM per abonnement og man kan ikke ringe/motta samtaler eller sende/motta sms med data-SIM.

    Data-SIM bestiller du på Min Get under SIM-kort.

  2. Hvordan bruker man talepostkassen?

    Mobilsvar er automatisk deaktivert med mobil fra Get. Du kan enkelt aktivere den på Min Get. Ønsker du å spille inn en personlig hilsen eller endre innstillingene for talepostekassen gjør du det i ved å ringe 94 50 50 50.

    Slik vet du at du har nye meldinger
    Du mottar automatisk en sms når du har en ny melding i din talepostkasse. Her står nummeret til talepostkassen og nummeret til den som la igjen melding.

    Nyttige funksjoner
    Velkomsthilsen - her kan du skifte mellom to personlige velkomsthilsner, en standard og en midlertidig. Den midlertidige kan settes opp slik at det ikke er mulig å legge igjen melding. Tast 2 i hovedmenyen om du ønsker å lage en personlig hilsen.

    • Internasjonal velkomsthilsen
      Lag en internasjonal velkomsthilsen som spilles av for anrop fra utenlandske telefoner.
    • Ring tilbake
      Når du har hørt en melding, kan du ved å trykke på # ringe direkte tilbake til den som har lagt igjen meldingen.
    • Autoplay
      Automatisk avspilling av meldinger.
    • Språk
      Menyen i talepostkassen kan leses opp på fem forskjellige språk: norsk, engelsk, svensk, dansk og finsk.
    • Hvem har ringt
      Motta sms med nummeret på den som har ringt til talepostkassen uten å legge igjen melding, kan aktiveres eller deaktiveres.
    • Ringerinfo
      Når du har hørt en meldingen kan du taste 5 for å høre hvem som leste inn meldingen.
    • Ringerinfo på SMS
      Tast 6 etter å ha hørt en melding for å motta telefonnummeret til den som leste inn meldingen.
  3. Sperre tjenester eller endre innstillinger på mobil?

    På Min Get kan du gjøre en rekke innstillinger som å aktivere mobilsvar, reservere deg mot katalogoppføring eller sperre for samtaler til utlandet.

    Innstillinger finner du slik:

    1. Velg MOBIL under MIN OVERSIKT
    2. Velg deretter abonnement
    3. Her finner du INSTILLINGER i fanen nede til venstre

    De fleste innstillingene er også tilgjengelig i vår mobil-app, klikk på ikonet for å laste ned:

    ios-iconandroid-icon

  4. Trenger du nytt SIM-kort?

    Dersom du mister eller får ødelagt SIM-kortet kan du enkelt bestille nytt - nummeret ditt beholder du selvsagt.

    1. Logg inn på Min Get
    2. Velg abonnementet det gjelder
    3. Klikk på BESTILL NYTT SIM-KORT
    4. Fullfør bestilling 

    SIM-kortet du mottar støtter BankID og kan tilpasses alle telefoner, vanlig, micro- og nano-SIM. Vi sender SIM-kortet til registrert bruker av abonnementet, noe som normalt tar 1-3 virkedager. Trenger du nytt SIM-kort på dagen, kan du gå til et av våre lokalkontor.

     

  5. Har du mistet mobilen?

    Om du har mistet mobilen eller den er blitt stjålet er det viktig å sperre SIM-kortet umiddelbart.
    SIM-kortet ditt kan du sperre på to måter:

    • Logg deg inn på Min Get og sperre SIM-kortet derfra
    • Ringe kundesenteret 02123 (fra utlandet: +47 21 49 21 23)

    Husk å anmelde forholdet til politiet dersom mobiltelefonen din er stjålet.

     

  6. Glemt PIN eller PUK?
    • PIN er en kode på fire siffer knyttet til ditt SIM-kort. Når PIN-koden er aktivert er det den du må taste inn hver gang du skrur på telefonen. PIN-koden kan du selv endre når du vil.
    • PUK-kode er en kode på åtte siffer som er tilknyttet ditt SIM-kort. Hvert SIM-kort har en unik PUK-kode som du får sammen med SIM-kortet, denne kan ikke endres.

    Har du taste feil PIN er PUK løsningen

    PIN-koden fikk du tilsendt da du fikk SIM-kortet ditt, denne finner du under ditt mobilabonnement på Min Get.
    Hvis du har endret PIN, men ikke husker den, trenger du PUK-koden for å lage en ny PIN-kode.

    Du finner PUK-koden slik:

    1. Logg inn på Min Get
    2. Velg abonnementet det gjelder
    3. Klikk på «PIN OG PUK NUMMER» under abonnementsdetaljer

    Når du har tastet feil PIN-kode tre ganger vil telefonen be deg taste inn PUK-koden. Etter at du har tastet inn PUK-koden, kan du lage en ny PIN-kode på fire siffer. Du bestemmer selv hva den nye koden skal være.

  7. Endre mobilabonnement?

    Er du eier av abonnementet kan du selv oppgradere eller nedgradere mobilabonnementet ditt på Min Get.

    Slik gjør du det:

    1. Logg inn på Min Get
    2. Velg abonnementet det gjelder,
    3. Under ABONNEMENTSDETALJER klikker du på ENDRE
    4. På siden du nå får opp velger du nytt abonnement
  1. Velge operatør i utlandet?

    Mobilen din kobler automatisk til en operatør vi har samarbeidsavtale med i utlandet, men hvilke tjenester de tilbyr kan variere. Ønsker du bedre kontroll kan du velge operatør manuelt på mobilen din. Prisen er den samme uansett hvilken operatør du velger.

    Flere tips til deg som skal ut og reise finner du her

  2. Priser i utlandet?

    Hos Get har vi en og samme pris for mobilbruk i utlandet uansett hvilket abonnement du har. Søk opp landet du skal til og se priser for å ringe, surfe eller sende SMS.

    Prisoversikt for utlandet finner du her
    Flere tips til deg som skal ut og reise finner du her

     

     

  3. Bruke bankID i utlandet?

    Å bruke bankID i utlandet fungere fint. Det eneste du må være oppmerksom på er prisen for SMS i landet du befinner deg da det tilkommer en kostnad tilsvarende to SMS når man bruker bankID. 

    Mer info om bankID finner du på bankID sine egne sider.

     

  1. Sjekke forbruk eller endre abonnement?

    Min Get finner du det meste, her kan du:

    • Sjekke forbruk
    • Se fakturadetaljer
    • Endre og bestille tjenester
    • Endre abonnement
    • Finne PIN og PUK-kode
    • Enkelt administrere flere abonnement
    • Endre personopplysninger

    For mobilkunder anbefaler vi å laste ned Get mobil-app:

    ios-iconandroid-icon

  2. Har du brukt opp dataen?

    Bruker du opp dataen som er inkludert i ditt abonnement reduserer vi hastigheten din til 64 kbit/s når du har brukt 800 MB ekstra. Før dette skjer sender vi deg varsel når du har brukt henholdsvis 80 og 100% av datapakken din med mulighet for å kjøpe ekstra data. Eventuell hastighetsbegrensning vil vare frem til ny fakturaperiode starter. Husk at du kan når som helst sjekke ditt forbruk på Min Get eller i mobil-appen.

    Les mer om hastighet på mobildata
    Bestill mer data på Min Get

  3. Prisoversikt?

    Vi har laget en egen side med fullstendig oversikt over mobilpriser. Her finner du utenlandspriser, spesialpriser og priser på abonnement og tjenester.

    Se mobilpriser her

  1. Abonnementsvilkår mobil
© 2016 | Informasjonskapsler og personvern