Du aktiverer Get Sky inne på forsiden til Min Get. Får du ikke logget inn? Brukernavnet er enten mobilnummeret ditt, eller e-postadressen din. Har du glemt passordet ditt?
Får du ikke aktivert kontoen din? Da kan det være at du har tastet feil e-postadresse, at e-postadressen din allerede er i bruk hos Jottacloud eller at kundenummeret ditt allerede er i bruk hos Jottacloud. Det er nemlig kun mulig med et abonnement per kundenummer.
Du logger på Get Sky med samme brukernavn og passord som du bruker på Min Get.
Det er to måter du kan se og laste opp filer. Du kan bruke nettsiden: getsky.no/login, eller du kan laste ned appen til iphonen eller android-telefonen din.
Du kan lagre alle filtyper. Det vil si bilder, filmer, dokumenter og musikk. Det er heller ingen begrensning på antall filer.
Tilgang til filene dine har du fra mobilen, PCen og nettbrettet ditt.
Ja, du kan dele filer og mapper både med andre Get Sky-brukere og andre som ikke har en egen Get Sky-konto.
Velger du å dele mappen eller filen som “Collaboration” velger du selv hvilke andre Get Sky-brukere som skal få tilgang. De vil da motta en e-post med en forespørsel om de vil være med i mappen. Alle brukere som er en del av mappen kan laste opp og ned innhold.
Deler du mappen eller filen som en link får du opp en egen URL hvor filene ligger tilgjengelig. Denne linken kan sendes til hvem du vil, med mulighet til nedlastning av filene.
Får du opp feilmelding eller blir ikke bildene/filene dine lastet opp?
Noen kjappe forslag:
Skjulte filer og mapper utelates fra backupen. For eksempel tas operativsystemfiler og programfiler ikke med. Du kan endre dette selv i innstillingene. Der kan du også endre på andre innstillinger og sette begrensninger.
Dersom du på et punkt ikke er Get-kunde lenger, kan du desverre ikke beholde Get Sky-kontoen din. Men du har muligheten til å opprette en egen avtale med Jottacloud og overføre all dataen din til den nye kontoen. På den måten slipper du å miste verdifulle bilder og filer.