Til Forsiden

Din faktura

På denne siden har vi samlet informasjon om din faktura fra Get. Her vil du finne en fakturaforklaring, informasjon om gebyr, fakturakopi og hvordan du oppretter AvtaleGiro eller eFaktura.

Hvis du vil se din egen faktura, finner du den her.

Fakturaforklaring

Har du spørsmål om fakturaen din? Du finner vår interaktive fakturaforklaring her:

Fakturaforklaring

 Klikk her for å se på fakturaforklaringen!

På første side av fakturaen ser du et sammendrag av hva du betaler per tjeneste, totalsummen, ditt kundenummer, samt betalingsinformasjon som KID- og kontonummer.

På andre side av fakturaen ser du en spesifikasjon av hvilke tjenester du betaler for, eventuelle rabatter, perioden du faktureres for og summen for denne perioden. Det oppsummeres hva du betaler per tjeneste - eksempelvis TV og bredbånd - under hvert avsnitt, men totalsummen står nederst.
Det er dette beløpet som skal betales.

Vi fakturerer forskuddsvis i starten av hver måned for faste tjenester som tv-abonnement, kanalpakker, Get-bokser og bredbånd. Variable kostnader som leie av film, ringekostnader eller mobilt bredbånd faktureres etterskuddsvis.

Din første faktura

Beløpet på din første faktura fra Get kan være litt høyere enn normalt. Det er fordi vi fakturerer forskuddsvis, og kun sender ut faktura i starten av hver måned.

Det innebærer at dersom du ble kunde i midten av august, vil din første faktura inkludere både beløpet for perioden du har vært kunde i august, samt forskudd for september måned.

Hva er fakturagebyr?

Din første faktura vil også inkludere et fakturagebyr. F.o.m. 01.01.2017 er fakturagebyret for papirfaktura 59,- per måned. Du kan slippe å betale gebyr for papirfaktura ved å opprette en AvtaleGiro- med elektronisk varsling eller eFaktura-avtale i nettbanken din. Gebyrer tilkommer ellers når du mottar papirfaktura, fakturapåminnelse per post, eller ved purringer.

Fraktkostnad

Når du bestiller utstyr fra oss for første gang, eller du velger å oppgradere det utstyret du har uten at det er noe galt med det du erstatter, vil det tilkomme en kostnad for frakten.
Hvis utstyret sendes med servicepakke til postkontor/ post i butikk, vil kostnaden vises som Frakt (99,-) på fakturaen. Har du fått utstyret sendt til deg med hjemlevering vil det stå Hjemlevering (129,-).

AvtaleGiro og eFaktura

Å opprette AvtaleGiro og eFaktura i banken din er den enkleste og billigste måten å betale fakturaen din på.

  • Du slipper å betale fakturagebyret (59 kr pr mnd.)
  • Med AvtaleGiro trenger du kun å passe på at du har dekning på belastningskontoen og at maksbeløpet på regningen ikke overstiges.
  • Med eFaktura får du regningene rett i nettbanken i stedet for i postkassen, ferdig utfylt med KID-nummer, og alt du trenger å gjøre er å godkjenne.

Ønsker du å opprette AvtaleGiro eller eFaktura kan du enkelt gjøre dette selv i din nettbank, eller få hjelp ved å kontakt banken. 

Husk:

  • For kunder som i dag har AvtaleGiro med papirvarsling anbefaler vi å opprette eFaktura/AvtaleGiro uten papirvarsel for å slippe gebyr.
  • Du trenger hele KID-nummeret for å opprette AvtaleGiro – dette finner du på fakturaen.
  • Det kan ta opptil 45 dager fra du oppretter AvtaleGiro til det blir godkjent i banken.
  • Referansen du trenger når du skal opprette eFaktura er de 9 første sifrene i KID.
  • All opprettelse, avslutting og endringer i avtalen, som varsel og maksbeløp, må gjøres via banken.
Avtalegiro
Produkt01

Fakturakopi

Dersom du har behov for fakturakopiene dine, finner du dem i et eget arkiv inne på Min Get under faktura og betaling. Du kan enkelt laste dem ned som pdf.-dokumenter, og ettersende dem hvis det er behov for det. Har du AvtaleGiro eller eFaktura, vil du i tillegg kunne finne fakturakopiene dine i nettbanken.
Fakturakopiene dine finner du nederst på siden her.

 

Du kan også finne dine fakturakopier, samt se og betale din nyeste faktura I Min Get-appen:

IosAppStore   GPAppStore

© 2017 | Informasjonskapsler og personvern