Din faktura

Har du spørsmål om fakturaen din har du kommet til riktig sted. Her finner du en fakturaforklaring i tillegg til informasjon om gebyrer, AvtaleGiro og Efaktura.

Fakturaforklaring

NY_faktura
NY_faktura2

1 - fakturaforklaringEt kort fakturasammendrag og totalsummen som skal betales.
2 - fakturaforklaringHer finner du informasjonen du trenger for å betale fakturaen - KID, kontonummer og betalingsfrist

På første side av fakturaen ser du et sammendrag av hva du betaler per tjeneste, totalsummen, ditt kundenummer og betalingsinformasjon som KID- og kontonummer. Her finner du også referansene du trenger for å opprette eFaktura og AvtaleGiro. Vi anbefaler at du oppretter eFaktura uten papirvarsling - da slipper du fakturagebyret.

På andre side av fakturaen finner du en spesifikasjon av hvilke tjenester du betaler for, eventuelle rabatter, perioden du faktureres for og summen for denne perioden. Det oppsummeres hva du betaler per tjeneste - eksempelvis TV og bredbånd - under hvert avsnitt, men totalsummen står nederst. Det er dette beløpet som skal betales.

Vi fakturerer forskuddsvis hver måned for faste tjenester som tv-abonnement, kanalpakker, Get-bokser og bredbånd. Variable kostnader som leie av film, ringekostnader eller mobilt bredbånd faktureres etterskuddsvis.

Din første faktura

På din første faktura fakturerer vi for den inneværende måneden du ble kunde, og forskuddsvis de to påfølgende månedene.

Den inneholder også eventuelle etableringsgebyr og engangskostnader. Deretter vil du bli fakturert for en måned av gangen.»

 

Hva er fakturagebyr?

Din første faktura vil også inkludere et fakturagebyr på 59,- per måned. Du kan slippe å betale gebyr for papirfaktura ved å opprette en AvtaleGiro- med elektronisk varsling eller eFaktura-avtale i nettbanken din. Gebyrer tilkommer ellers når du mottar papirfaktura, fakturapåminnelse per post, eller ved purringer.

Fraktkostnad

Når du bestiller utstyr fra oss for første gang, eller du velger å oppgradere det utstyret du har uten at det er noe galt med det du erstatter, vil det tilkomme en kostnad for frakten.
Sendes utstyret med servicepakke til postkontor/post i butikk, vil kostnaden vises som Frakt (99,-) på fakturaen. Sendes utstyret hjem til deg med hjemlevering vil det stå Hjemlevering (129,-).

AvtaleGiro og eFaktura

AvtaleGiro med elektronisk varsling og eFaktura er den enkleste og billigste måten å betale fakturaen din på.

  • Du slipper å betale fakturagebyret (59 kr pr mnd.)
  • Med AvtaleGiro trenger du kun å passe på at du har dekning på belastningskontoen og at maksbeløpet på regningen ikke overstiges.
  • Med eFaktura får du regningene rett i nettbanken i stedet for i postkassen, ferdig utfylt med KID-nummer, og alt du trenger å gjøre er å godkjenne.

Ønsker du å opprette AvtaleGiro eller eFaktura kan du enkelt gjøre dette selv i din nettbank, eller få hjelp ved å kontakt banken. 

Husk:

  • For kunder som i dag har AvtaleGiro med papirvarsling anbefaler vi å opprette eFaktura/AvtaleGiro uten papirvarsel for å slippe gebyr.
  • Du trenger hele KID-nummeret for å opprette AvtaleGiro – dette finner du på fakturaen.
  • Det kan ta opptil 45 dager før AvtaleGiroen er aktiv. Du må derfor betale denne regningen på vanlig mate, men fra neste regning vil du få AvtaleGiro eller E-Faktura.
  • Referansen du trenger når du skal opprette eFaktura er de 9 første sifrene i KID.
  • All opprettelse, avslutting og endringer i avtalen, som varsel og maksbeløp, må gjøres via banken.
Avtalegiro

Fakturakopi

Vil du se fakturakopien din finner du alle fakturaene dine i et eget arkiv inne på Min Get. Der kan du også laste de ned som pdf-dokumenter.

Fakturakopiene dine finner du nederst på siden her.

Har du eFaktura finner du også fakturakopier i nettbanken din.

 

Du kan også finne dine fakturakopier, samt se og betale din nyeste faktura I Min Get-appen:

IosAppStore   GPAppStore