Til Forsiden
  1. AvtaleGiro og eFaktura

    Den enkleste og billigste måten å betale fakturaen din på er å opprette Avtalegiro eller eFaktura i din bank:

    • Du slipper å betale fakturagebyret (45 kr pr mnd.)
    • Med Avtalegiro trenger du kun å tenke på at du har dekning på belastningskontoen og at maksbeløpet på regningen ikke overstiges.
    • Med eFaktura får du regningene rett i nettbanken i stedet for i postkassen, ferdig utfylt med KID-nummer.

    Ønsker du å opprette AvtaleGiro eller eFaktura kan du enkelt  gjøre dette selv i din nettbank eller få hjelp ved å kontakt banken.

    Husk:

    • Du trenger hele KID-nummeret for å opprette AvtaleGiro – dette finner du på fakturaen.
    • Det kan ta opptil 45 dager fra du oppretter AvtaleGiro til det blir godkjent i banken.
    • Referansen du trenger når du skal opprette eFaktura er de 9 første sifrene i KID.
    • All opprettelse, avslutting og endringer i avtalen, som varsel og maksbeløp, må gjøres via banken.
    • Du finner fullstendig oversikt over dine fakturaer på Min Get.

    For mer informasjon se:

    AvtaleGiro.no
    eFaktura.no

  2. Forklaring av din første faktura

    Vi fakturerer forskuddsvis i starten av hver måned for faste tjenester som tv-abonnement, kanalpakker, Get-bokser og bredbånd. Variable kostnader som leie av film, ringekostnader eller mobilt bredbånd faktureres etterskuddsvis. Du vil motta fakturaen i starten av hver måned, og forfall er alltid den 16.

    På første side av fakturaen ser du et sammendrag av hva du betaler per tjeneste og totalsummen, samt betalingsinformasjon som KID- og kontonummer. Øverst i høyre hjørne finner du også kundenummeret ditt som du trenger for å logge inn på Min Get.

    På andre side av fakturaen får du en spesifikasjon av hvilke tjenester du betaler for, eventuelle rabatter, peioden du faktureres for og summen for denne peioden. Det oppsummeres hva du betaler per tjeneste - eksempelvis tv og bredbånd - under hvert avsnitt, men totalsummen står nederst. Det er dette beløpet som skal betales.

    Første faktura vil også inkludere et fakturagebyr, vi anbefaler å opprette AvtaleGiro eller eFaktura for å slippe dette. Slik oppretter du Avtalegiro eller eFaktura.

    For en mer inngående forklaring av fakturaen, kan du se video her.

     

  3. Oppsigelse

    Oppsigelsestiden er en måned, regnet fra utløpet av måneden vi har mottatt din oppsigelse.

    Dersom oppsigelsen skyldes flytting, kan abonnementet overføres til ny beboer. Du vil da ikke belastes bruddgebyr hvis du er under binding, og vil slippe oppsigelsestid på tjenestene som overføres. Flytting melder du fra om her.

    Er du under binding, og abonnementet ikke overføres, vil du bli belastet et bruddgebyr. Dette regnes ut i fra hvor lenge det er igjen av bindingstiden:

    • 0-3 måneder igjen av bindingstiden, kr 200,-
    • 4-6 måneder igjen av bindingstiden kr, 450,-
    • 7-9 måneder igjen av bindingstiden kr, 700,-
    • 10-12 måneder igjen av bindingstiden, kr 950,-

    Bor du på en adresse som ikke har en borettslagsavtale med oss, sier man også opp hovedtilknytningen til Get ved en eventuell oppsigelse. Med hovedtilknytningen menes det kabelen som gir signaler inn til boligen. Vi vil da fysisk koble kabelen fra din bolig.

    Alt utstyr som er leid skal returneres til oss etter endt oppsigelse. Mer informasjon om retur av utstyr

     

  4. Har du glemt en faktura?

    Dersom vi ikke har mottatt din betaling innen månedsslutt, vil utestående beløp overføres til neste måned. Neste faktura vil da inneholde både det utestående beløpet fra forrige måned og et purregebyr på 67,- for sen betaling, i tillegg til de vanlige kostnadene for den inneværende måneden. Du må betale hele dette beløpet innen forfallsdato, den 16 hver måned, for å unngå at dine tjenester blir stengt.

    Trenger du betalingsinformasjon eller en fakturakopi?

    Sperrede tjenester
    Dersom du har to eller fler ubetalte fakturaer vil tjenestene sperres. Er tjenestene dine allerede stengt anbefaler vi at du betaler det utestående beløpet så raskt som mulig via betalingsløsningen i Min Get. En gjenåpning av tjenestene skjer da normalt sett innen en time, mens det via vanlig nettbank kan ta mellom 2-3 virkedager før vi mottar innbetalingen.

    Logg inn på Min Get og velg Faktura og betaling for å få oversikt over dine fakturaer og for å komme til betalingsløsningen.

  1. AvtaleGiro og eFaktura

    Den enkleste og billigste måten å betale fakturaen din på er å opprette Avtalegiro eller eFaktura i din bank:

    • Du slipper å betale fakturagebyret (45 kr pr mnd.)
    • Med Avtalegiro trenger du kun å tenke på at du har dekning på belastningskontoen og at maksbeløpet på regningen ikke overstiges.
    • Med eFaktura får du regningene rett i nettbanken i stedet for i postkassen, ferdig utfylt med KID-nummer.

    Ønsker du å opprette AvtaleGiro eller eFaktura kan du enkelt  gjøre dette selv i din nettbank eller få hjelp ved å kontakt banken.

    Husk:

    • Du trenger hele KID-nummeret for å opprette AvtaleGiro – dette finner du på fakturaen.
    • Det kan ta opptil 45 dager fra du oppretter AvtaleGiro til det blir godkjent i banken.
    • Referansen du trenger når du skal opprette eFaktura er de 9 første sifrene i KID.
    • All opprettelse, avslutting og endringer i avtalen, som varsel og maksbeløp, må gjøres via banken.
    • Du finner fullstendig oversikt over dine fakturaer på Min Get.

    For mer informasjon se:

    AvtaleGiro.no
    eFaktura.no

  2. Skal faktura betales av arbeidsgiver?

    Hvis arbeidsgiver skal betale hele eller deler av fakturaen din, trenger vi følgende informasjon fra deg:

    • Ditt navn og kundenummer
    • Bedriftens navn og organisasjonsnummer
    • Din leders navn og tittel, samt dokumentasjon på din stilling i firmaet
    • Signert aksept fra arbeidsgiver med informasjon om hvilke produkter de skal faktureres for
    • Adressen fakturaen skal sendes til, samt ønsket syklus for faktureringen (månedlig, kvartalsvis eller årlig)

    Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg så raskt som mulig.

  3. Fakturagebyr

    Fakturagebyret for papirfaktura er per nå 49,- per måned.

    Ønsker du en elektronisk fakturaavtale, og dermed slippe fakturagebyret, kan du opprette en AvtaleGiro- eller eFaktura-avtale i nettbanken din. Mer informasjon om AvtaleGiro og eFaktura 

  4. Forklaring av din første faktura

    Vi fakturerer forskuddsvis i starten av hver måned for faste tjenester som tv-abonnement, kanalpakker, Get-bokser og bredbånd. Variable kostnader som leie av film, ringekostnader eller mobilt bredbånd faktureres etterskuddsvis. Du vil motta fakturaen i starten av hver måned, og forfall er alltid den 16.

    På første side av fakturaen ser du et sammendrag av hva du betaler per tjeneste og totalsummen, samt betalingsinformasjon som KID- og kontonummer. Øverst i høyre hjørne finner du også kundenummeret ditt som du trenger for å logge inn på Min Get.

    På andre side av fakturaen får du en spesifikasjon av hvilke tjenester du betaler for, eventuelle rabatter, peioden du faktureres for og summen for denne peioden. Det oppsummeres hva du betaler per tjeneste - eksempelvis tv og bredbånd - under hvert avsnitt, men totalsummen står nederst. Det er dette beløpet som skal betales.

    Første faktura vil også inkludere et fakturagebyr, vi anbefaler å opprette AvtaleGiro eller eFaktura for å slippe dette. Slik oppretter du Avtalegiro eller eFaktura.

    For en mer inngående forklaring av fakturaen, kan du se video her.

     

  5. Midlertidig gjenåpning av abonnement

    Har du glemt å betale regningen slik at tjenestene nå er stengt, kan vi midlertidig gjenåpne ditt abonnement.

    Ring oss på 02 123 for å få ditt abonnement gjenåpnet automatisk.

    Tjenestene vil bli sperret igjen hvis betalingen ikke er mottatt innen 4 virkedager. Trenger du betalingsinformasjon får du dette per SMS ved å sende kodeord SALDO til 02123, eller via fakturakopiene dine som du finner ved å logge inn på Min Get. Der kan du også betale fakturaen direkte hvis du ønsker det.

  6. Jeg har sagt opp abonnementet mitt, hvorfor har jeg fått faktura?

    Vi har en måneds oppsigelsestid på våre produkter, og du vil derfor bli fakturert for tjenestene dine ut oppsigelsestiden. Dette innebærer at abonnementet ditt løper ut september hvis vi får beskjed om oppsigelse av abonnement i august.

    Du vil motta en sluttfaktura i starten av den siste måneden du er abonnent. Har du bindingstid på en eller flere tjenester, vil eventuelt bruddgebyr belastes på siste faktura.

    Skyldes oppsigelsen flytting, kan abonnementet overføres til ny beboer. Du vil da slippe eventuell oppsigelsestid og bruddgebyr.

    Kontakt oss

  7. Abonnementet stengt for manglende betaling?

    Dersom du ikke har betalt fakturaen din, vil vi varsle deg om at du har et utestående beløp. Hvis dette ikke innbetales innen oppgitt frist, vil abonnementet stenges.

    Når du betaler siste utestående faktura, vil abonnementet gjenåpnes automatisk når betalingen er registrert hos oss. 

    Betal på nett og få abonnementet åpnet raskt

    Informasjon om utestående beløp, samt KID- og kontonummer får du ved å logge inn på Min side via Min Get. Her kan du også betale direkte med Visa eller Mastercard ved å velge "Faktuta og betaling". Abonnementet vil da normalt bli åpnet umiddelbart, men avhengig av banken din kan det ta noe lenger tid (opptil 1 virkedag).

    Betalingsinformasjon kan også mottas ved å sende en SMS med kodeord SALDO til 02123. Merk at ditt telefonnummer må være registrert hos oss for at tjenesten skal fungere.

    Velger du å betale via vanlig nettbank tar det vanligvis 1-3 virkedager før innbetalingen registreres hos oss og abonnementet gjenåpnes. Behandlingstiden kan variere noe fra bank til bank.

    Få oversikt over ditt abonnement på Min Get

  8. Trenger du betalingsinformasjon eller en fakturakopi?

    Betalingsinformasjon, altså beløp til betaling, konto- og KID-nummer, får du enkelt på SMS.Telefonnummeret ditt må være registrert hos oss for at tjenesten skal fungere, noe du kan sjekke under Min profil på Min Get.

    Send kodeord SALDO til 02123 for å få betalingsinformasjon på SMS.

    På Min Get finner du også en kopi av fakturaene dine, under Faktura og betaling. Du kan også betale direkte med Visa eller Mastercard via betalingsløsningen der. Har du AvtaleGiro eller eFaktura, finner du en kopi av fakturaen i nettbanken din i tillegg.

    Få tilgang til dine fakturaer på Min Get

  9. Hvordan endre fakturamottaker eller eier av abonnementet?

    Endre fakturamottaker

    Kundeservice kan hjelpe deg å endre fakturamottaker eller adresse hvis den skal sendes et annet sted. Kontakt oss, så hjelper vi deg med dette. Skal fakturaen sendes til din arbeidsgiver trenger vi en skriftlig henvendelse med litt informasjon fra både deg og arbeidsgiver.

    Faktura til arbeidsgiver

    Hvis arbeidsgiver skal betale hele eller deler av fakturaen din, trenger vi følgende informasjon tilsendt skriftlig:

    • Ditt navn og kundenummer

    • Bedriftens navn og organisasjonsnummer

    • Din leders navn og tittel, samt dokumentasjon på din stilling i firmaet

    • Signert aksept fra arbeidsgiver med informasjon om hvilke produkter de skal faktureres for

    • Adressen fakturaen skal sendes til, samt ønsket syklus for faktureringen (månedlig, kvartalsvis eller årlig)

     Send oss informasjonen per e-post, så hjelper vi deg med dette så raskt som mulig.

     

  10. Har du glemt en faktura?

    Dersom vi ikke har mottatt din betaling innen månedsslutt, vil utestående beløp overføres til neste måned. Neste faktura vil da inneholde både det utestående beløpet fra forrige måned og et purregebyr på 67,- for sen betaling, i tillegg til de vanlige kostnadene for den inneværende måneden. Du må betale hele dette beløpet innen forfallsdato, den 16 hver måned, for å unngå at dine tjenester blir stengt.

    Trenger du betalingsinformasjon eller en fakturakopi?

    Sperrede tjenester
    Dersom du har to eller fler ubetalte fakturaer vil tjenestene sperres. Er tjenestene dine allerede stengt anbefaler vi at du betaler det utestående beløpet så raskt som mulig via betalingsløsningen i Min Get. En gjenåpning av tjenestene skjer da normalt sett innen en time, mens det via vanlig nettbank kan ta mellom 2-3 virkedager før vi mottar innbetalingen.

    Logg inn på Min Get og velg Faktura og betaling for å få oversikt over dine fakturaer og for å komme til betalingsløsningen.

  11. Betalingsinformasjon på SMS

    Ved å sende en SMS med kodeordet SALDO til 02123 får du tilsendt informasjon om eventuelt utestående beløp, dato for siste innbetaling, samt øvrig betalingsinformasjon. Merk at ditt telefonnummer må være registrert hos oss for at tjenesten skal fungere.

    Du finner også til en hver tid oversikt over dine fakturaer ved å logge inn på Min Side via Min Get. Bruk ditt kundenummer som brukernavn, og trenger du passord kan du få dette tilsendt på SMS.

  1. Returnere utstyr?

    Get-boks (inkuldert programkort og fjernkontroll), modem og kabler som er leid av Get, må returneres ved oppsigelse av abonnementet. Dersom du har kjøpt en trådløs ruter fra oss er denne din, og den skal ikke tilbakeleveres.

    Du vil motta frankerte returlapper i posten noen dager etter abonnementet er avsluttet. Utstyret kan så pakkes forsvarlig inn, og returneres på et Postkontor. Det kan også leveres hos ditt lokale Get-kontor.

    Skal du flytte og har sagt opp abonnementet, kan utstyret overføres til ny beboer. Du trenger da ikke returnere utstyret. Merk at du vil være ansvarlig for at utstyret ikke blir skadet eller går tapt fram til du har fått en bekreftelse på overføringen

    Oversikt på hva som skal returneres
    Meld flytting eller omregistrering
    Les mer om flytting her

  2. Har du flyttet og skal avslutte abonnementet?

    Dersom du flytter til en adresse som ikke er tilknyttet Get, kan du i stedet for å si opp abonnementet ditt omregistrere det på ny beboer. Du vil da slippe oppsigelsestid på tjenestene som overføres og eventuelle bruddgebyr. Du kan sjekke om din nye adresse er tilknyttet Get, samt melde flytting.

    Hvis abonnementet ikke skal flyttes til ny adresse eller overføres til ny beboer, kan du velge å avslutte abonnementet.

    Meld oppsigelse av produkter eller tjenester

  3. Oppsigelse

    Oppsigelsestiden er en måned, regnet fra utløpet av måneden vi har mottatt din oppsigelse.

    Dersom oppsigelsen skyldes flytting, kan abonnementet overføres til ny beboer. Du vil da ikke belastes bruddgebyr hvis du er under binding, og vil slippe oppsigelsestid på tjenestene som overføres. Flytting melder du fra om her.

    Er du under binding, og abonnementet ikke overføres, vil du bli belastet et bruddgebyr. Dette regnes ut i fra hvor lenge det er igjen av bindingstiden:

    • 0-3 måneder igjen av bindingstiden, kr 200,-
    • 4-6 måneder igjen av bindingstiden kr, 450,-
    • 7-9 måneder igjen av bindingstiden kr, 700,-
    • 10-12 måneder igjen av bindingstiden, kr 950,-

    Bor du på en adresse som ikke har en borettslagsavtale med oss, sier man også opp hovedtilknytningen til Get ved en eventuell oppsigelse. Med hovedtilknytningen menes det kabelen som gir signaler inn til boligen. Vi vil da fysisk koble kabelen fra din bolig.

    Alt utstyr som er leid skal returneres til oss etter endt oppsigelse. Mer informasjon om retur av utstyr

     

  4. Flytter du til en adresse som ikke har Get?

    Skal du flytte til en adresse som ikke er tilknyttet Get, kan abonnementet ditt overføres til ny beboer. Du vil da slippe oppsigelsestid på tjenestene som overføres og bruddgebyr hvis du er under binding. Benytt vårt omregistreringsskjema for å overføre abonnementet.

    Vi gjør oppmerksom på at det er vanlig oppsigelsestid ut påfølgende måned, samt eventuell bindingstid for tjenestene som ikke overføres.

    Meld flytting eller omregistrering
    Mer info om flytting finner du her

  5. Bindingstid og bruddgebyr

    Ved bestilling av nye tjenester eller kampanjer har du normalt 12 måneders avtaleperiode. Dette finner du spesifisert i ordrebekreftelsen du har mottatt.

    Er du under binding og abonnementet ikke overføres ved en eventuell oppsigelse, vil du bli belastet et bruddgebyr. Dette regnes ut i fra hvor lenge det er igjen av bindingstiden:

    • 0-3 måneder igjen av bindingstiden, kr 200,-
    • 4-6 måneder igjen av bindingstiden kr, 450,-
    • 7-9 måneder igjen av bindingstiden kr, 700,-
    • 10-12 måneder igjen av bindingstiden, kr 950,-

    Skyldes oppsigelsen flytting, kan abonnementet overføres til ny beboer. Du vil da slippe oppsigelsestid og eventuelle bruddgebyr for tjenestene som overføres.

    Mer info om flytting finner du her

  6. Jeg flytter til en adresse som har Get

    Send oss en flyttemelding minst 4 uker i forveien, så ordner vi resten. Er Get leverandør på den nye adressen, kan du normalt sett ta med deg utstyret ditt og fortsette med abonnementet på samme måte som før. Er du fiberkunde gjelder andre bestemmelser.

    Meld flytting

  7. Kan jeg ta med meg abonnementet til ny adresse?

    Hvis Get er leverandør på den nye adressen din kan du i de fleste tilfeller ta med deg utstyret ditt og fortsette med abonnementet på samme måte som før.

    Sjekk om din nye adresse er tilknyttet oss gjennom vårt flytteskjema. Merk at du bør gi oss beskjed i god tid hvis du skal flytte.

    Har vi ikke rukket å behandle flyttemeldingen før din flyttedato, kan du allikevel ta med utsyret ditt og koble det opp. Tjenestene vil fungere på samme måte som før hvis det er Get i veggen.

    Meld flytting

  8. Hvordan melde flytting, og sjekke om det er Get på ny adresse?

    Flytting melder du enklest til oss via vårt flytteskjema. Der kan du samtidig søke opp din nye adresse og sjekke om den er tilknytte Get. Finner du ikke den nye adressen kan du kontakte kundeservice så sjekker vi muligheten for tilkobling. Merk at det kan ta litt tid å sjekke mulighet for tilkobling så vær ute i god tid før flyttingen.

    Har vi ikke nett på din nye adresse, kan abonnementet ditt overføres til ny beboer. Du vil da slippe oppsigelsestid på tjenestene som overføres, samt bruddgebyr om du er under binding. Merk at du vil være ansvarlig for fakturaen frem til omregistreringen finner sted.

    Hvis abonnementet ikke skal flyttes til ny adresse eller overføres til ny beboer, blir det registrert en oppsigelse. Oppsigelsestiden er en måned, regnet fra utløpet av måneden vi får beskjed.

    Meld flytting

  9. Har vi riktig adresse?

    Hvis du har fått en SMS med beskjed om at vi har mottatt din post i retur, betyr det at Posten ikke har kunnet levere til adressen vi har registrert på ditt kundeforhold.

    Det kan være flere årsaker til dette:

    • Manglende navnelapp på postkassen
    • Behov for å merke fakturaen med et c/o-navn (f.eks. samboer e.l.)
    • Du har flyttet, men ikke endret adresse hos oss
    • Vi har registrert feil navn eller adresse

    Sjekk hvilken adresse vi har registrert på ditt kundeforhold på Min Get.
    Dersom du ikke har flyttet, men adressen registrert hos oss er feil, ber vi deg kontakte oss, så hjelper vi deg å rette opp i dette.

  1. Bindingstid og bruddgebyr

    Ved bestilling av nye tjenester eller kampanjer har du normalt 12 måneders avtaleperiode. Dette finner du spesifisert i ordrebekreftelsen du har mottatt.

    Er du under binding og abonnementet ikke overføres ved en eventuell oppsigelse, vil du bli belastet et bruddgebyr. Dette regnes ut i fra hvor lenge det er igjen av bindingstiden:

    • 0-3 måneder igjen av bindingstiden, kr 200,-
    • 4-6 måneder igjen av bindingstiden kr, 450,-
    • 7-9 måneder igjen av bindingstiden kr, 700,-
    • 10-12 måneder igjen av bindingstiden, kr 950,-

    Skyldes oppsigelsen flytting, kan abonnementet overføres til ny beboer. Du vil da slippe oppsigelsestid og eventuelle bruddgebyr for tjenestene som overføres.

    Mer info om flytting finner du her

  2. Abonnementsvilkår
  3. Personvernpolicy for kundedata
  4. Informasjon om ansvarsbegrensinger
  5. Avbestillingsgebyr relatert til utbygging av infrastruktur
© 2016 | Informasjonskapsler og personvern