Til Forsiden
  1. Hjelp med bredbåndstilkoblingen?

    Om du mangler tilgang eller opplever en ustabil internettforbindelse er det flere ting du kan forsøke selv for å løse dette. Det første vi anbefaler, er å sjekke at alle kabler sitter godt der de skal, samt at du starter modemet eller Get-boksen på nytt ved å trekke ut strømkontakten i minimum 30 sekunder.

    Det kan også være lurt å sjekke de trådløse innstillingene dine.

    Les mer om hvordan du får bedre trådløs hastighet eller prøv vår veiviser for tregt eller ustabilt nett

    Hjelp med bredbåndstilkoblingen

  2. Bredbånd via Get box II

    Nettverksnavn og passord
    Nettverksnavnet og passordet til det trådløse nettet står under boksen din. Du kan koble til både Getbox-XXXXX og Getbox-5G-XXXXXX med samme passord.
    Hjelp til å endre trådløsinnstillinger

    Lampestatus
    Lampene i displayet på siden av boksen forteller deg om tilkoblingen er i orden. Ved bruk av knappene kan du også starte både modemet og den trådløse ruteren i boksen på nytt, uten at det påvirker tv-signalene.
    Trenger du hjelp med innstallasjon?
    Installasjonsveiviser for GB II

    Opplever du problemer?
    Fungerer ikke nettet som det skal? Ofte hjelper det å starte boksen på nytt ved å trekke ut strømkontakten. Hjelp til å feilsøke videre selv finner du i linken under.
    Ustabilt eller tregt nett?

  3. Hvordan endre trådløse innstillinger - Cisco EPC 3940 (3925 og 3928)

    Ønsker du å endre navnet på trådløsnettverk, oppdatere passordet, bytte kanal eller legge til foreldrekontroll? Logg inn ved å taste 192.168.0.1 i adressefeltet på din nettleser. For videre veiledning følg vår veiviser som gir deg steg for steg forklaring.

    EPC 3940 button

     

     

  4. Endring av trådløse innstillinger - Get box II

    Ønsker du å endre nettverksnavnet eller passordet til det trådløse nettet i din Get box II? Tast inn 192.168.0.1 i adressefeltet til din nettleser og logg inn med home / home. Eller følg vår veiviser for enkel veiledning.

    Her kan du også endre den trådløse frekvenskanalen, noe som er lurt dersom du bor i et område med flere trådløse nett hvor mange rutere bruker samme frekvens.

    Get boks II

     

  1. Cisco EPC3940 trådløst modem
  2. Sjekke kontoinnstillinger for e-post?

    Har du problemer med å sende eller motta e-post, kan årsaken være innstillingene i din e-postprogram. Kontroller at følgende servere og porter er satt opp:

    Innkommende e-post
    Server (IMAP): mail.getmail.no
    Port: 993

    Utgående e-post
    Server (SMTP): smtp.getmail.no
    Port for utgående e-post: 587
    Huk av for sikker godkjenning (SSL)

  3. Opprette ny getmailkonto

     Du oppretter nye e-postkontoer ved å logge inn på Min Get.

    • Logg inn med ditt brukernavn og passord
    • Velg  MIN PROFIL
    • Klikk på OPPRETT NY E-POSTADRESSE på bunn av siden
    • Velg eller skriv inn ønsket e-postadresse og passord, og bekreft med OPPRETT KONTO

    Under E-POSTKONTOER ser du kontoene som allerede er opprettet. Du kan opprette inntil 5 e-postkontoer.

  4. Oppkobling av trådløs forsterker

    Trådløs forsterker fra Get er en god måte å få bedre wi-fi-dekning på. Den trådløse forsterkeren plasseres innenfor dekningsområdet til din Get box II eller trådløse ruter. Forsterkeren tar i mot det trådløse signalet, forsterker det og sender det videre, og øker på den måten rekkevidden til ditt hjemmenettverk.

    Slik kobler du opp trådløs forsterker fra Get

  5. Trenger du hjelp til oppkobling eller feilsøk?

    For å gjøre det mer oversiktlig har vi samlet alle oppkoblingsguider, veivisere og brukerveiledninger på samme sted.

     Klikk her for å lese mer

  6. Oppkobling av modem
  7. Norman sikkerhetspakke

    Med Get bredbånd får du tilgang til sikkerhetspakken Norman Security Suite kostnadsfritt. Du bestiller din lisens ved å logge inn Min Get og gjøre følgende:

    1. Velg PRODUKTER
    2. Deretter BREDBÅND
    3. Her velger du fanene NORMAN SIKKERHETSPAKKE
    4. Til slutt klikker du på AKTIVER LISENS

    Ved å aktivere lisensen vil du motta en e-post med lisensinformasjon og nedlastingsinstruksjoner fra Norman til e-postadressen som er tilknyttet din profil hos Get. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta inntil 2 virkedager før du mottar e-posten. Skulle det ta lenger tid, forsøk å bestille på nytt.

    Get har ikke brukersøtte på sikkerhetspakken. Mottar du ikke lisensnøkkelen, ber vi deg forsøke å bestille den en gang til eller kontakte Norman direkte på telefon 67 20 45 08. Merk! Sikkerhetspakken kan kun benyttes på PC, ikke Mac.

     

  8. Hjelp med bredbåndstilkoblingen?

    Om du mangler tilgang eller opplever en ustabil internettforbindelse er det flere ting du kan forsøke selv for å løse dette. Det første vi anbefaler, er å sjekke at alle kabler sitter godt der de skal, samt at du starter modemet eller Get-boksen på nytt ved å trekke ut strømkontakten i minimum 30 sekunder.

    Det kan også være lurt å sjekke de trådløse innstillingene dine.

    Les mer om hvordan du får bedre trådløs hastighet eller prøv vår veiviser for tregt eller ustabilt nett

    Hjelp med bredbåndstilkoblingen

  9. Kom i gang: Get box II

    Get boks II

    Trenger du hjelp til oppkobling?

    Følg vår veiviser Slik kobler du opp din Get Box steg for steg eller se vår oppkoblingsvideo

  10. Bredbånd via Get box HD PVR
  11. Cisco EPC3928 trådløst modem
  12. Cisco EPC3925 trådløst modem
  13. Get Mobilt bredbånd

    Trenger du hjelp til å komme i gang med Get Mobilt bredbånd, eller har du spørsmål rundt tjenesten?

    Vi har samlet den viktigste informasjonen til deg her.

    USB-modem

  14. Tregt eller ustabilt nett med kabel?

    Hvis du bruker kablet internett, og dette er tregt eller ustabilt, anbefaler vi at du forsøker følgende trinn for feilsøk:

    • Sjekk at alle kabler sitter godt der de skal, uten kraftig bøy, skjøt eller annen tilsynelatende skade. Bruker du splitter bør denne kobles bort under feilsøket
    • Koble bort eventuelt ekstrautstyr som ruter. Dette gjør du ved å koble nettverkskabelen rett fra modemet til datamaskinen din
    • Restart så modemet og datamaskinen
    • Sjekk din hastighet på speedtest.get.no. Det er viktig at alle andre programmer som benytter internett er lukket når testene utføres

    Sjekk også for eventuelle driftsmeldinger for ditt postnummer.

    For å teste stabiliteten vil vi anbefale deg å være direkte tilkoblet til modemet over en lengre periode. Dette for å lokalisere hvor feilen ligger. Hvis linjen oppfører seg stabilt når du er direkte tilkoblet modemet, ligger problemet som oftest i ruteren. Kontakt da din ruterprodusent for videre support. 

    For mer hjelp til feilsøk prøv en av våre Veivisere eller Hurtigguider.

     

  15. Hvordan sjekker, frigir og fornyer jeg min IP adresse?

    Windows-versjoner fra Windows 2000 til i dag:  Windowsknapp

    Trykk på Startknappen  Windowsknapp   
    Skriv cmd i søkefeltet og trykk på enter . Har du en eldre Windows-versjon, trykk på  Kjør for å få opp søkefeltet 
    Du vil nå få opp en svart boks hvor du blant annet kan skrive inn følgende kommandoer:
    ipconfig [enter] for å sjekke din IP-adresse 
    ipconfig /release [enter] for å frigjøre din IP-adresse
    ipconfig /renew [enter] for å fornye din IP-adresse

    Apple MAC-OS X: Eplemeny

    Trykk på eplemenyen  Eplemeny  
    Velg Systemvalg,  så Nettverk 
    Har du MAC-OS 10.5 eller nyere (Leopard/Snow Leopard), velger du Ethernet hvis du har kablet internett, eller AirPort hvis du har trådløst internett
    Trykk så på Avansert
    Velg fanen TCP/IP  og trykk på  Forny DHCP-leien

    Sjekk hvilken IP-adresse du skal ha

  16. Hvilken IP-adresse skal jeg ha?

    Du er avhengig av å ha rikitg IP-adresse for å komme på nett. IP-adressen du får kommer an på om du er koblet til modemet direkte eller om du har tilkoblet en ruter.

    Er du tilkoblet internett via modemet direkte skal du ha en IP-adresse mellom 84.208.0.0 og 84.215.255.

    Er du tilkoblet internett via en ruter vil du ha en lokal IP-adresse som begynner med 192.168.

     

  17. Mobilt bredbånd
  1. Tregt nett når du surfer trådløst?

    Med trådløst nettverk vil hastigheten være avhengig av ruteren eller annet utstyr som benyttes, samt styrken på signalene.

    Vi anbefaler at du forsøker følgende trinn for feilsøk:

    1. Sjekk din hastighet på speedtest.get.no. Det er viktig at alle andre programmer som benytter internett er lukket når testene utføres
    2. Sjekk at alle kabler sitter godt der de skal, uten kraftig bøy, skjøt eller annen tilsynelatende skade. Bruker du splitter bør denne kobles bort under feilsøket
    3. Sjekk signalstyrken til ruteren på din maskin. Plassering og avstand til ruter, hindringer mellom ruter og datamaskin, samt annet trådløst utstyr i området kan forstyrre forbindelsen og påvirke hastigheten din
    4. Når det er flere på linjen samtidig må man dele på båndbredden. Dette kan oppleves som treghet. Forsikre deg derfor om at det kun er en maskin som er tilkoblet internett når du tester
    5. Restart ruteren og ta en ny hastighetstest

    Dersom problemet vedvarer, fortsett feilsøket ved hjelp av trinnene under.

    • Sjekk for eventuelle driftsmeldinger på ditt postnummer
    • Koble fra ruterene eller annet ekstrautstyr. Dette gjør du ved å koble nettverkskabelen rett fra modemet til datamaskinen din
    • Restart modemet og datamaskinen din, ta så en ny hastighetstest

    Fortsatt problemer? Kanskje disse artiklene kan være til hjelp:

  2. Varierende hastighet og dekning på trådløst nett?

    Når du bruker trådløst nett kan du av og til oppleve noe varierende hastighet og dekning. Dette kan komme av flere grunner som plassering, type ruter og innstillinger, og kan være vanskelig å finne ut av. Vi har derfor samlet noen tips og triks til hvordan du selv med enkle grep få maks ut av bredbåndet ditt.

    Bredbåndstips

    Feilsøk: Ustabilt eller tregt nett

  3. Hvilken hastighet kan man forvente ved bruk av trådløs forsterker?

    I AP-mode (som aksesspunkt) er forventet max-hastighet 400Mbps, men dette kan variere litt avhengig av lokale forhold.
    Brukes den som en trådløs forsterker, kan man beregne å få ca 50% av max forventet hastighet. Årsaken er dobbel kommunikasjon mellom forsterker og enheter, samt forsterker og ruteren. Dette er per dags dato en teknisk begrensning som gjelder alle trådløs forsterkere (extendere).

  4. Må jeg manuelt bytte mellom nettverket til min ruter og trådløs forsterker?

    Om du har satt opp Get trådløs forsterker hjemme må du fortsatt bytte manuelt mellom nettverkene fra ruter og trådløs forsterker når du flytter på deg.

    Hvorfor kan ikke dette gå sømløst?
    Get Trådløs Forsterker kan ikke utvide eksisterende trådløst nett slik at du kun har ett stort wi-fi-nettverk. Som kunde kan man velge å bruke samme SSID og passord som på det eksisterende trådløse nettet, men man får ikke sømløst byttet mellom nettverkene av den grunn. Enheten din(pc, mobil, etc) velger selv hvilket nettverk den skal være tilkoblet, og den velger normalt ikke å bytte til et annet nettverk så lenge den har kontakt med et nettverk (selv om signalet er svakt).

  5. Brukerveiledning for trådløsforsterker
  6. Hvordan endre innstillingene av trådløsnettverket på din Huawei hussentral?

    Har du behov for å endre navn på ditt trådløse nettverk eller ønsker å oppdatere passordet? Dette gjør du ved å logge inn på ruterens grensesnitt. Du kan logge inn på grensesnittet til fiberboksen ved å taste inn 192.168.0.1 i adressefeltet på din nettleser. For veiledning prøv vår veiviser.

    Huawei HG8245

     

  7. Kan jeg bruke 5ghz tilkobling på trådløs forsterker fra Get?

    Ja, Get trådløs forsterker støtter både 2,4ghz og 5ghz nettverk.

    Kan jeg bruke 5ghz selv om min eksisterende ruter ikke støtter dette?
    Ja, trådløs forbindelse mellom forsterker og dine enheter kan gå via 5ghz selv om forbindelsen mellom ruter og forsterker går via 2,4ghz.

    Forsterk signalene med trådløs forsterker fra Get

  8. Bredbånd via Get box II

    Nettverksnavn og passord
    Nettverksnavnet og passordet til det trådløse nettet står under boksen din. Du kan koble til både Getbox-XXXXX og Getbox-5G-XXXXXX med samme passord.
    Hjelp til å endre trådløsinnstillinger

    Lampestatus
    Lampene i displayet på siden av boksen forteller deg om tilkoblingen er i orden. Ved bruk av knappene kan du også starte både modemet og den trådløse ruteren i boksen på nytt, uten at det påvirker tv-signalene.
    Trenger du hjelp med innstallasjon?
    Installasjonsveiviser for GB II

    Opplever du problemer?
    Fungerer ikke nettet som det skal? Ofte hjelper det å starte boksen på nytt ved å trekke ut strømkontakten. Hjelp til å feilsøke videre selv finner du i linken under.
    Ustabilt eller tregt nett?

  9. Forskjellen mellom 5GHz og 2,4GHz

    Getbox-5G-XXXXXX og Getbox-XXXXXX er navnene på de to forskjellige nettverkene Get box II gir deg. Den leverer trådløst nett via dual band, altså både på 2,4 GHz og 5 GHz nett. Under ser du en enkel forklaring av hva forskjellen på disse er.

    2,4 GHz

    • Har lang rekkevidde
    • Leverer ikke de høyeste hastighetene
    • Kan være utsatt for flere støykilder som kan påvirke nettet
    • Anbefales for deg med som sitter tilkoblet en bit unna ruteren og ikke bruker de høyeste hastighetene

    5 GHz

    • Har kortere rekkevidde
    • Leverer høye hastigheter (opptil 100 mbps avhengig av trådløst utstyr som er tilkoblet)
    • Normalt mindre utsatt for støykilder som kan påvirke nettet
    • Anbefales for deg som sitter tilkoblet i nærheten av ruteren, som krever høy hastighet på nettet

    To trådløse nett – hvilket skal du velge?

     

  10. Ustabilt nett når du surfer trådløst?

    Med trådløst nettverk vil stabiliteten være avhengig av ruteren eller annet utstyr som benyttes, samt styrken på signalene.

    Vi anbefaler at du forsøker følgende trinn for feilsøk:

    • Sjekk at alle kabler sitter godt der de skal, uten kraftig bøy, skjøt eller annen tilsynelatende skade. Bruker du splitter bør denne kobles bort under feilsøket
    • Plassering og avstand til ruter, hindringer mellom ruter og datamaskin, samt annet trådløst utstyr i området kan forstyrre forbindelsen og påvirke stabiliteten din. Flytt eventuelt på utstyret.

    Dersom problemet vedvarer, fortsett feilsøket ved hjelp av trinnene under.

    • Sjekk om det er driftsmeldinger for ditt postnummer.
    • Koble bort ruteren. Dette gjør du ved å koble nettverkskabelen rett fra modemet til datamaskinen din
    • Restart så modemet og datamaskinen din

    For å teste stabiliteten vil vi anbefale deg å være direkte tilkoblet til modemet over en lengre periode. Dette for å lokalisere hvor feilen ligger. Hvis linjen oppfører seg stabilt når du er direkte tilkoblet modemet, ligger problemet som oftest i ruteren. Kontakt da din ruterprodusent for videre support. 

    Fortsatt problemer? Kanskje disse artiklene kan være til hjelp:

     

  11. Hvordan sette opp trådløs forsterker med kabel?

    Den trådløse forsterkeren fra Get er ferdig konfigurert og kan brukes som aksesspunkt rett ut av boksen uten oppsett. Det er bare å koble til med kabel og skru på forsterkeren.

    1. Sett inn nettverkskabel i LAN-kontakten på den trådløse forsterkeren. Nettverkskabelen må være tilkoblet din Get box II eller annen trådløs modem/ruter du har i boligen
    2. Skyv AP/Forsterker-knappen til AP (Aksesspunkt)
    3. Sett den trådløse forsterkeren i en stikkontakt hvor du ønsker å etablere et nytt aksesspunkt. Vent til strømlampen lyser hvitt. Hvis strømlampen ikke lyser, skyv AV/PÅ-knappen til PÅ. Knappen finner du under den trådløse forsterkeren
  12. Nullstille trådløs forsterker fra Get

    Ønsker du å skifte navn på nettverket til din trådløse forsterker etter at den tatt det i bruk? Den enkleste måten å gjøre dette på er gjennom å resette forsterkeren. For å gjøre dette bruker du for eksempel en penn eller en binders til å holde inne "Nullstill trådløs forsterker"-knappen i 10 sekunder. Du vil merke at lampestatus endrer seg og at forsterkeren starter opp igjen når du har holdt inne knappen lenge nok. Når forsterkeren har vanlig lampestatus igjen (strømlampen lyser og for langt unna og for nær lampene blinker) er den klar for å installeres på nytt.

  13. Kan man koble Get trådløs forsterker til hjemmenettet med WPS?

    Nei, det er ikke mulig. WPS-knappen på forsterkeren kan kun brukes for å koble andre enheter til forsterkerens trådløse nett. Som når du skal koble til din mobil, laptop eller nettbrett.

  14. Endre innstillinger på trådløs forsterker fra Get?

    Ønsker du å endre trådløsinnstillingene på  Get trådløs forsterker i etterkant av at den er satt opp så er det mulig, men forsterkeren må nullstilles for å gjøre endringene. Det eneste man kan gjøre av innstillinger er å endre sin SSID (nettverksnavn) og WPA-nøkkel (passord). Get anbefaler at disse skiller seg fra det som brukes på ruteren slik at man til enhver tid kan se hvilket nett en enhet er tilkoblet og enkelt kan bytte tilkobling.

  15. Hvordan endre trådløse innstillinger - Cisco EPC 3940 (3925 og 3928)

    Ønsker du å endre navnet på trådløsnettverk, oppdatere passordet, bytte kanal eller legge til foreldrekontroll? Logg inn ved å taste 192.168.0.1 i adressefeltet på din nettleser. For videre veiledning følg vår veiviser som gir deg steg for steg forklaring.

    EPC 3940 button

     

     

  16. Endring av trådløse innstillinger - Get box II

    Ønsker du å endre nettverksnavnet eller passordet til det trådløse nettet i din Get box II? Tast inn 192.168.0.1 i adressefeltet til din nettleser og logg inn med home / home. Eller følg vår veiviser for enkel veiledning.

    Her kan du også endre den trådløse frekvenskanalen, noe som er lurt dersom du bor i et område med flere trådløse nett hvor mange rutere bruker samme frekvens.

    Get boks II

     

  1. Skurring eller forstyrrelser på linjen?

    Dette kan skyldes feil på signalene til modemet eller uttaket. Vi anbefaler at du bruker den originale antennekabelen som fulgte med fra Get, og at den ikke er lenger enn maks 10 meter. Denne er av trippelskjermet kvalitet, noe som gjør den mindre mottakelig for støy og forstyrrelser fra annet utstyr. Sjekk at antennekabelen sitter godt der den skal, uten kraftig bøy, skjøt eller annen tilsynelatende skade. Sjekk også om det er noen driftsmeldinger for ditt postnummer.

    Bruker du en splitter for å dele signalene mellom flere bokser, ber vi deg om å feilsøke uten denne tilkoblet. Du trenger sannsynligvis å koble til overgangen som fulgte med i pakken fra Get for få gjort dette. Se i brukerveiledning. Hvis dette løste problemet, kan du ta kontakt med oss for å få tilsendt en ny splitter.

    Hvis du har flere uttak, forsøk å koble modemet til det første uttaket i din bolig. Løste dette problemet, kan du ha en feil på ditt interne anlegg, noe vi kan hjelpe deg å rette mot betaling.

  2. Oppkobling av Telefoni på Get box II

    For å bruke telefoni via Get box II, er det kun to kabler som skal kobles til:

    • Koble strømkablen til telefonapparatets basestasjon og en strømkontakt
    • Koble telefonkablen til basestasjonen og den første telefonutgangen på Get box II sett fra venstre (markert i rødt på bildet under)

    Koble til Get telefoni

    Telefonrøret i displayet på siden av boksen vil lyse stabilt når tjenesten er aktiv og klar til bruk.

    Hurtigguide for oppkobling av Get box II

  3. Viderekobling & Personsvar

    Det er en rekke tilleggstjenester inkludert i ditt telefonabonnement, blant annet personsvar og viderekobling.

    For å høre dine personsvarmeldinger ringer du *77#. Her kan du blant annet endre din personlige velkomsthilsen, administrere beskjeder og velge språk ved hjelp av noen tastetrykk.

    Aktivering av viderekobling:

    1. Ring *21#
    2. Når du får ny summetone, tast inn nummeret du vil viderekoble til
    3. Raske toner bekrefter viderekoblingen. Legg på.

    For å oppheve viderekoblingen:

    1. Ring #21#
    2. 3 raske toner bekrefter opphevingen
    3. Legg på

    Oversikt over tastevalg i personsvareren

    Mer info om abonnement og tillegstjenester finner du på våre produktsider

  4. Oppkobling av telefoni

    Vi anbefaler at du forsøker å koble opp utstyret selv, ved å følge brukerveiledningen. Slik skal telefonapparatet og modemet kobles:

     Oppkobling telefoni

    Når alle lampene til og med Online lyser på modemet, er det aktivt. Telephone1/TEL1 lampen på forsiden av modemet lyser stabilt når telefonlinjen er klar til bruk. Denne lampen vil blinke når du er i samtale. Telephone2/TEL2 lyser stabilt hvis du har to linjer, og linje 2 er klar til bruk.

    Telefonapparatet skal være koblet i uttaket merket Telephone1/TEL1 (lengst unna antennekabelen), på baksiden av modemet. Uttaket merket Telephone2/TEL2 skal kun brukes hvis du har to aktive telefonlinjer.

    Lyser ikke modemet som beskrevet over, kan du prøve å restarte det ved å ta ut strømkabelen. Vent i 30 sekunder før du kobler den tilbake. Sjekk også at oppkoblingen er gjort i henhold til brukerveiledningen.

    Har du ett eget vegguttak for telefon, kobles telefonledningen direkte i uttaket.

    Får du ikke til å installere Get telefoni selv, kan du kontakte kundeservice for veiledning og eventuell bestilling av en montør (kostnadsbelagt).

    Brukerveiledning 
    Brukerveiledning for deg med telefoni via Get fiberboks 

  5. Ringepriser

    Informasjon om abonnement, ringepriser og tilleggstjenester finner du på våre produktsider.

    Gå til produktsidene for telefoni

  6. Kan jeg sperre mitt abonnement mot visse nummer?

    Du kan sperre for utgående samtaler til blant annet utland, mobil og teletorg, hver obs på at sperring kan medføre ekstra kostnad. Sperring til 820/829-nummer er kostnadsfritt. For mer info se våre produktsider.

    Sperring av innkommende samtaler er desverre ikke mulig. Ta eventuelt kontakt med Brønnøysundregisteret for å reservere deg mot telefonsalg. Du kan lese mer om dette på deres nettside.

    Mer informasjon om tilleggstjenester

  7. Hvordan bruker jeg min telefonsvartjeneste?

    Du finner din telefonsvarer ved å ringe *77#  Du vil da komme til hovedmenyen. Følg instruksjonene og bruk de ulike tastevalgene. Dersom du har nye meldinger på svareren din, vil du høre en hakkete summetone i stedet for den vanlige summetonen.

    Full oversikt over tastevalgene som kan gjøres i telefonsvareren:

    Hovedmeny:

    Trykk 1 for å høre på meldinger
    Trykk 2 for å endre velkomsthilsen
    Trykk 3 for å konfigurere personlige valg
    Trykk 0 for mer informasjon

    Høre på meldinger:

    Trykk 1 for å Arkivere beskjeden
    Trykk 3 for å spille av beskjeden igjen
    Trykk 4 for forrige beskjed
    Trykk 5 for å slette beskjeden
    Trykk 6 for neste beskjed
    Trykk * for å gå til hovedmeny
    Trykk 0 for mer informasjon

    Konfigurere personlige valg:

    Trykk 2 for å ende adgangskode
    Trykk 3 for å konfigurere adgangskodekontroll
    Trykk 4 for beskjedinspilling
    Trykk 6 for valg av språk
    Trykk 7 for konfigurering av tapte anrop
    Trykk 0 for mer informasjon
    Trykk * for å gå tilbake til hovedmeny

  8. Ingen summetone eller samtaler inn?

    Kontroller først om du har summetone og kan ringe ut, eventuelt også om du har tilgang til bredbånd eller ikke, så om det er noen driftsmeldinger i ditt område som kan påvirke tjenesten.

    Hvis summetonen mangler, sjekk om modemet lyser stabilt på Online og Telephone 1/TEL1. Lyser det ikke som det skal, anbefaler vi å ta ut strømmen til modemet i 30 sekunder, og så sette den inn igjen. Sjekk også at alle kabler er koblet i henhold til brukerveiledningen for ditt utstyr. Får du fremdeles ikke summetone eller samtaler inn, kontakt kundeservice.

  9. De som ringer meg får ikke opptattsignal når jeg er i samtale?

    Dette skyldes en tjeneste som heter Samtale venter. Den fungerer slik at du kan motta en samtale mens du sitter i en annen ved at du hører en pipetone som varsler om at noen andre prøver å ringe deg. Du kan da svare på samtale nummer to, mens samtale én venter. Man kan også velge å håndtere begge samtalene ved å bytte frem og tilbake mellom samtalene ved å trykke på R-tasten på telefonapparatet.

    Samtale venter aktiveres ved å taste *43# når du har summetone. For å deaktivere tjenesten taster du *44#.

  10. Brukerveiledning telefonapparat
  11. Telefoni via trådløst modem
  12. Problemer med å ringe enkelte nummer?

    Hvis det er et bestemt nummer du ikke kan ringe til, anbefaler vi å prøve ringe det samme nummeret med mobil eller fra en annen linje for å bekrefte at nummeret er aktivt og fungerer.

    Hvis du har problemer med å nå flere numre, kan dette skyldes en aktiv sperring. En sperring kan være lagt på hvis du har ubetalt faktura eller hvis det er bestilt sperring til en gruppe nummer. Ønskes en sperring opphevet, kan juridisk eier kontakte oss via e-post.

    Hvis du kommer frem til nummeret du ikke får ringt fra mobil eller en annen telefonlinje, og du ikke har bestilt noen sperring, vennligst kontakt kundeservice.

  1. Personvernpolicy for kundedata
  2. Tilleggsvilkår for Get mobilt bredbånd
  3. Personvernpolicy for kundedata
  4. Informasjon om ansvarsbegrensinger
  5. Retningslinjer for akseptabel bruk av Get sine internettjenester
  6. Abonnementsvilkår
  7. Informasjon om ansvarsbegrensinger
© 2016 | Informasjonskapsler og personvern