Flytting enebolig

Alt om flytting, oppsigelse og retur av utstyr når du flytter til en enebolig eller villa.

Vi hjelper deg med å flytte

Skal du flytte til enebolig / villa?  Gi oss beskjed om ny adresse i god tid før flyttingen. Vi ønsker å hjelpe deg — slik at du får en smidig flytteprosess. Vi hjelper deg med å finne ut hvorvidt du bør gjøre endringer på abonnementet, ta med deg utstyret, overføre det til ny beboer eller returnere det til oss. 

Dersom du har mobilabonnement fra Telia endrer du fakturaadresse selv på Min side.

Slik returnerer du utstyr

Du returnerer enkelt utstyr hos en Telia-butikk eller et PostNord leveringssted. Husk å ta vare på kvitteringen når du leverer inn utstyret.

Dette skjer ved oppsigelse

Ta kontakt med oss hvis du ønsker å si opp enten det gjelder enkeltprodukter, tjenester eller hele abonnementet ditt. Husk at du kan være i bindingstid, og at oppsigelsestiden er ut inneværende samt hele påfølgende måned fra oppsigelsesdato.

  1. Så snart oppsigelsen din er registrert vil du motta en bekreftelse på e-post. 
  2. Du kan koble fra og returnere utstyret til oss når du ønsker, og du vil motta en returlapp ved utløp av oppsigelsestiden din. Les mer om retur av utstyr over.
  3. Du mottar en sluttfaktura den siste måneden du er abonnent. Denne vil se litt annerledes ut enn du er vant til, da den kan inneholde en avregning for produkter avsluttet midt i måneden og eventuelle bruddgebyr dersom tjenester ble avsluttet innenfor bindingstiden.

Du kan se din sluttfaktura og betale den direkte på Min Side.

Bindings- og oppsigelsestiden din vil avhenge av hvilke produkter og tjenester du har hos oss. Dette finner du spesifisert i ordrebekreftelsen din. Bor du i et sameie som har avtale med oss vil du fortsatt måtte betale for tjenestene inkludert i fellesavtalen, men du kan si opp produkter bestilt i tillegg.

Hvis du sier opp abonnementet ditt før bindingstiden er over må du betale et bruddgebyr. Du vil også faktureres for installasjon dersom gratis installasjon var del av avtalen du sa opp. Har du hatt kostnadsfrie eller rabatterte tjenester i en periode vil disse også bli fakturert. Ta gjerne kontakt med oss hvis du er usikker på om du har bindingstid på noen av dine produkter eller tjenester.

Meld flytting

Obs! Grunnet stor pågang er svartiden 3-5 dager.

Vi trenger litt mer informasjon før du kan sende inn flyttemeldingen din

Ønsker ny beboer å ta over eksisterende abonnement?

Hvis du har kontaktinformasjon på ny beboer kan du oppgi den her, så vi kan ta kontakt:

Var denne siden nyttig?