– PÅ VAKT 24 TIMER I DØGNET FOR DIN TRYGGHET

Når brannalarmen går i din bygård, sørger Get Safe for at noen alltid tar tak i situasjonen. Sikkerhetsselskapet Safe4 er på vakt for Gets kunder døgnet rundt.

På alarmstasjonen til Safe4 på Ulven er lyset aldri slukket. På de store skjermene som henger tett i rommet, følger profesjonelle fagfolk med på om brannalarmen utløses hos Get Safe-kunder.
– Vår oppgave er å være den som aldri sover. Vår alarmstasjon er bemannet 24 timer i døgnet slik at noen alltid får det med seg hvis brannalarmen går hjemme hos deg, sier Berit Aune, teknisk direktør i Safe4.

BISTÅTT I UTVIKLINGEN AV GET SAFE
Aune, som har over 20 års fartstid fra sikkerhetsbransjen, har sammen med sine erfarne kollegaer i Safe4 bistått Get i deres utvikling av Get Safe – en smart brannvarslingstjeneste tilpasset boligselskaper.
– Kompetansen om sikkerhetsbransjen, som vi har bygd opp gjennom mange år, har vi benyttet sammen med Get. De kan nå tilby et brannvernprodukt spesielt tilpasset leiligheter i borettslag, sier Aune.

AVVERGER FALSKE ALARMER
Resultatet er Get Safe, med røykvarslere som kobles sammen på et unikt vis for å sikre lokal varsling i hele bygget ved behov og overvåkning fra Safe4 sin døgnbemannede alarmstasjon. Dermed går brannalarmen samtidig i din stue og på alarmstasjonen. Ettersom alle Get Safe-kunder også registrerer sin kontaktinformasjon i tjenesten, vil alarmstasjonen til Safe4 få nødvendig informasjon for å ringe deg opp når alarmen går. Dette er en svært viktig samtale enten det brenner eller er falsk alarm, forklarer Aune.
– Hvis du for eksempel er i leiligheten din og har stekt en biff litt for hardt, er du gjerne opptatt med å lufte og skru av platen. Da blir du småstressa fordi sirenen samtidig uler fra røykvarsleren. Alarmoperatøren vår vil da ringe deg i løpet av få sekunder og oppklarer at alarmen ble utløst ved et uhell. Det er viktig å avklare om det er falsk alarm, slik at ikke andre i oppgangen blir unødig engstelig.

– ALARM ALLTID MOTTATT OG BEHANDLET
Hvis du ikke svarer selv, ringer Safe4 til andre personer som er registrert som beboere i leiligheten brannalarmen går. Og om disse ikke svarer, kontakter Safe4 brannvesenet.
– Mest av alt er dette en garanti for at alarmen som blir sendt alltid blir mottatt og behandlet av en operatør, sier Aune.

TETT KONTAKT MED BRANNVESENET
Safe4 rykker ikke ut selv til branner, men sørger for at Brannvesenet er på plass så raskt som mulig når det virkelig gjelder.
– Hvis vi ikke får tak i noen, så ringer vi alltid til 110, og det sendes noen fra Brannvesenet. Da oppgir vi også informasjon fra Get Safe-løsningen om hvilken adresse, leilighet og etasje alarmen har gått i og hvem som bor i leiligheten. Samtidig gir vi via appen og SMS beskjed til alle som bor i bygget om at Brannvesenet er varslet. Dette bidrar til å øke sikkerheten og til å evakuere bygget raskere, forteller Aune.

SIKKER BEHANDLING AV PERSONLIG INFORMASJON
Administrerende direktør Bjørge Kraft i Safe4 understreker at de behandler og ivaretar den personlig informasjonen Get Safe-kunder gir fra seg på en trygg måte.
– Som et uavhengig og full-sertifisert alarmstasjonsselskap, har Safe4 troverdighet til å håndtere denne informasjon. Et strengt regelverk for oppbevaring og behandling av informasjon, gir sluttkunden trygghet på at informasjonen blir beskyttet.

© 2018 | Personvern og informasjonskapsler