Publisert 31. mai 2020 / Oppdatert 1. juli 2020

Fortsatt løpende dialog med TV 2

Vi har dessverre ikke kommet til enighet om en ny avtale med TV2, og har derfor fra 1. juni ikke lenger lov til å vise deres TV-kanaler. På denne siden vil du alltid finne oppdatert informasjon rundt forhandlingene.

Statusoppdatering – forhandlinger med TV 2

Vi skal tilby TV 2s kanaler til våre kunder. TV 2 er en viktig medieaktør, som både vi og mange av dere setter pris på. Men en avtale med TV 2 må være basert på en akseptabel og rettferdig pris. Vi kan ikke godta den kraftige prisøkningen TV 2 krever, som også medfører mindre innhold og mindre valgfrihet for våre kunder.

I forrige uke forsøkte vi å løse den fastlåste situasjonen ved å tilby TV 2 en midlertidig forlengelse av dagens avtale mot at de skrudde på kanalene igjen frem til vi var enige om en ny avtale. Dette har de gitt uttrykk for at de aksepterte i mediene, og de sendte også ut en pressemelding der de skrev at partene var enige. Dette stemte nok dessverre ikke.

I går fikk vi en endelig skriftlig tilbakemelding fra TV 2 om at de dessverre avslo vårt forslag. Vi forstår veldig godt at alt som påstås i mediene har skapt forvirring og forventning hos deg som kunde. Vi har forsøkt å klargjøre så godt vi kan, men skal også ta vår del av skylden for den offentlige «kranglingen».

Vi ønsker å få TV 2s kanaler tilbake så snart som mulig for deg som kunde, og vi har invitert TV 2 til å sette seg ned ved forhandlingsbordet med oss hver dag for å finne en løsning. Vi er glade for at dialogen nå er gjenopptatt, og vi både håper og jobber for en raskest mulig løsning.

Dette får du i erstatning for kanalene som ikke er tilgjengelig lenger

Frem til vi har kommet til enighet om en ny avtale med TV 2, får du 45 ekstra poeng som du kan bruke i Valgmenyen til å velge blant et stort utvalg strømmetjenester eller andre TV-kanaler. Valgmenyen finner du på get.no/valgmenyen eller i Min Get appen.

Slik fungerer Valgmenyen

I Valgmenyen vår setter du sammen din egen underholdningspakke basert på et poengsystem. Velg blant et stort utvalg strømmetjenester og TV-kanaler som passer både store og små.

Se hvordan poengsystemet fungerer i videoen.

Spørsmål og svar

Hvilke kanaler har jeg mistet tilgang til?
Vi vil dessverre ikke kunne vise TV2 sine kanaler i vårt tilbud fra 1. juni. Dette vil påvirke følgende kanaler: TV 2, TV 2 Zebra, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Livstil, TV 2 Sport 1 og 2, TV 2 Sport Premium, C More-kanalene og arkivet.

Hva får jeg i erstatning for kanalene jeg ikke har tilgang til lenger?
Du får 45 ekstra poeng som du kan bruke i Valgmenyen til å velge blant et stort utvalg strømmetjenester eller andre TV-kanaler. Du beholder de 45 ekstra poengene frem til vi har kommet til enighet om en ny avtale med TV 2.

Hvordan får jeg tilgang til Viaplay-appen?
Vi har mottatt mange henvendelser rundt hvordan man får tilgang til Viaplay-appen når Viaplay velges inn for de 45 ekstra poengene. På følgende siden finner du en veiledning for hvordan dette gjøres:

Hvor henvender jeg meg hvis jeg har flere spørsmål?
Du finner alltid oppdatert informasjon her på denne siden.

Relatert innhold

Geir sitter på verandaen og ser på TV fra Get på en iPad.

Elsker valgfriheten med TV fra Get

Les mer
Bilde av en familie på 4 som sitter i sofaen og ser på TV.

Nå vil familien ha Get boX i alle rom

Les mer
Mann som sitter foran tv'n med nye Get boX i handa. Mannen smiler.

Samler all underholdning i én boks

Les mer