Amundsen dekket av pels i vinterlandskap

Publisert 4. januar 2019 / Oppdatert 2. mars 2019

Med Amundsen byr Get på et viktig stykke Norgeshistorie

Snart kan du endelig se den dramatiske, spennende og fartsfylte filmen om Roald Amundsens liv.

Fra drøm til virkelighet

Roald Amundsen står igjen som en Norges mest ikoniske karakterer. Han satte Norge på kartet i en periode hvor landet nylig var blitt selvstendig og bygde stolthet for en liten nasjon i en viktig fase. Rollen vår som sponsor for Amundsen handlet først og fremst å bidra til at filmen skulle gå fra drøm til virkelighet.

Fakta om Amundsen

  • Filmen kostet over 73 millioner å lage
  • Det tok nesten 6 år fra prosjektstart til premiere
  • Bak filmen står en av de to regissørene fra Kon Tiki og Max Manus
  • Manuset er skrevet av den samme manusforfatteren som skrev Birkebeinerne
  • Produsenten har også produsert filmen Den 12. mann

Å støtte opp under norsk film, norsk underholdning og norsk kulturhistorie er en del av samfunnsoppgaven og samfunnsansvaret vårt.

– Camilla Forberg, Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Get.

Fra opptak av filmen Amundsen.

Støtte til norsk kultur og filmproduksjon

Get distribuerer innhold til over en halv million nordmenn, og vi er opptatt av å balansere innholdet fra strømmegigantene med det som faktisk lages her hjemme. For det lages mye bra innhold innenfor landets grenser, men det trenger drahjelp for å være synlig mellom alt innholdet som tilbys fra store internasjonale produsenter.

Amundsen og mannskapet holder opp det norske flagget

Vi liker å si at det er det er litt Roald Amundsen i oss nordmenn. Amundsens ski-interesse har blitt vår ski-interesse, og hans fascinasjon og beundring for naturen har blitt en del av vår kultur. Amundsen har vært med på å forme hvem vi er som nasjon og folk, og dette er en av tingene som gjør historien om Roald Amundsen aktuell i dag. Vi er veldig stolte over å ha Get med oss på laget. De bidrar til både å få filmen produsert og gjøre den tilgjengelig til hele Norge.

– Kristian Strand Sinkerud, produsent i Motion Blur.

Innhold som betyr mer for oss nordmenn

Gjennom kundene våre når vi i tillegg frem til rundt 1,8 millioner seere, som etter hvert vil kunne glede seg over å kunne se Amundsen gjennom Get – enten du er hjemme i stua eller på farten. Derfor skal også Amundsen etter hvert på plass, som en del av hverdagsmagien hos alle Get-kunder.

Get har kanskje det største utvalget av tv-kanaler i Norge. Med eget utleie av over 6000 filmer når vi ut til veldig mange, og vi tror på å løfte frem innhold som betyr mer for oss nordmenn.

Verdens første klimapositive spillefilm

Amundsen la grunnlaget med sine ekspedisjoner for dagens klimaforskning. Amundsen skjønte tidlig at været på polene i dag påvirket været i Paris dagen etter.

Derfor har vi i samarbeid med CHOOOSE fjernet 2.000 tonn med CO2, mer enn miljøavtrykket en gjennomsnittlig nordmann etterlater seg i løpet av ett år. Dette ble gjort ved at Get finansierte FN-verifiserte CO2-reduserende prosjekter i utviklingsland. Klimaeffekten tilsvarer 19.230 færre fly fra Oslo til London, eller 18.000 færre flyvninger fra Oslo til Tromsø. Les mer om klima-samarbeidet her

Felles logo for Get og CHOOSE - verdens første klimapositive film

Unikt samarbeid i Norge

Det at et filmselskap samarbeider med et telecom-selskap er noe helt nytt i norsk målestokk. Begge bransjene opplever stadig nye måter å jobbe på, og ikke minst en endring i hvordan underholdning konsumeres.

–       Amundsen var interessert i det han kalte ukjent land, og han var en innovasjonspionér. Her kjenner vi oss godt igjen. Hele bransjen er på vei inn i ukjent land og teknologi er den store driveren som lar oss oppdage nye områder, utdyper Forberg.

Amundsen-filmen er et helnorsk produkt, som er påtenkt i Norge, forberedt i Norge og utarbeidet i både manus og film av nordmenn. Nordmenn fyller alle de viktige rollene i filmen.

Filmen om Amundsen har premiere på norske kinoer 15. februar, og blir tilgjengelig hos Get i løpet av juni 2019.

Fra venstre: Espen Horn, produsent i Motion Blur. Kristian Sinkerud, produsent i Motion Blur. Camilla Forberg, Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Get. Torbjørn Aamodt, Produktdirektør i Get
Fra venstre: Espen Horn, produsent i Motion Blur. Kristian Sinkerud, produsent i Motion Blur. Camilla Forberg, Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Get. Torbjørn Aamodt, Produktdirektør i Get

Publisert 4. januar 2019 / Oppdatert 2. mars 2019

Med Amundsen byr Get på et viktig stykke Norgeshistorie

Snart kan du endelig se den dramatiske, spennende og fartsfylte filmen om Roald Amundsens liv.

Fra drøm til virkelighet

Roald Amundsen står igjen som en Norges mest ikoniske karakterer. Han satte Norge på kartet i en periode hvor landet nylig var blitt selvstendig og bygde stolthet for en liten nasjon i en viktig fase. Rollen vår som sponsor for Amundsen handlet først og fremst å bidra til at filmen skulle gå fra drøm til virkelighet.

Fakta om Amundsen

  • Filmen kostet over 73 millioner å lage
  • Det tok nesten 6 år fra prosjektstart til premiere
  • Bak filmen står en av de to regissørene fra Kon Tiki og Max Manus
  • Manuset er skrevet av den samme manusforfatteren som skrev Birkebeinerne
  • Produsenten har også produsert filmen Den 12. mann

Å støtte opp under norsk film, norsk underholdning og norsk kulturhistorie er en del av samfunnsoppgaven og samfunnsansvaret vårt.

– Camilla Forberg, Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Get.

Fra opptak av filmen Amundsen.

Støtte til norsk kultur og filmproduksjon

Get distribuerer innhold til over en halv million nordmenn, og vi er opptatt av å balansere innholdet fra strømmegigantene med det som faktisk lages her hjemme. For det lages mye bra innhold innenfor landets grenser, men det trenger drahjelp for å være synlig mellom alt innholdet som tilbys fra store internasjonale produsenter.

Amundsen og mannskapet holder opp det norske flagget

Vi liker å si at det er det er litt Roald Amundsen i oss nordmenn. Amundsens ski-interesse har blitt vår ski-interesse, og hans fascinasjon og beundring for naturen har blitt en del av vår kultur. Amundsen har vært med på å forme hvem vi er som nasjon og folk, og dette er en av tingene som gjør historien om Roald Amundsen aktuell i dag. Vi er veldig stolte over å ha Get med oss på laget. De bidrar til både å få filmen produsert og gjøre den tilgjengelig til hele Norge.

– Kristian Strand Sinkerud, produsent i Motion Blur.

Innhold som betyr mer for oss nordmenn

Gjennom kundene våre når vi i tillegg frem til rundt 1,8 millioner seere, som etter hvert vil kunne glede seg over å kunne se Amundsen gjennom Get – enten du er hjemme i stua eller på farten. Derfor skal også Amundsen etter hvert på plass, som en del av hverdagsmagien hos alle Get-kunder.

Get har kanskje det største utvalget av tv-kanaler i Norge. Med eget utleie av over 6000 filmer når vi ut til veldig mange, og vi tror på å løfte frem innhold som betyr mer for oss nordmenn.

Verdens første klimapositive spillefilm

Amundsen la grunnlaget med sine ekspedisjoner for dagens klimaforskning. Amundsen skjønte tidlig at været på polene i dag påvirket været i Paris dagen etter.

Derfor har vi i samarbeid med CHOOOSE fjernet 2.000 tonn med CO2, mer enn miljøavtrykket en gjennomsnittlig nordmann etterlater seg i løpet av ett år. Dette ble gjort ved at Get finansierte FN-verifiserte CO2-reduserende prosjekter i utviklingsland. Klimaeffekten tilsvarer 19.230 færre fly fra Oslo til London, eller 18.000 færre flyvninger fra Oslo til Tromsø. Les mer om klima-samarbeidet her

Felles logo for Get og CHOOSE - verdens første klimapositive film

Unikt samarbeid i Norge

Det at et filmselskap samarbeider med et telecom-selskap er noe helt nytt i norsk målestokk. Begge bransjene opplever stadig nye måter å jobbe på, og ikke minst en endring i hvordan underholdning konsumeres.

–       Amundsen var interessert i det han kalte ukjent land, og han var en innovasjonspionér. Her kjenner vi oss godt igjen. Hele bransjen er på vei inn i ukjent land og teknologi er den store driveren som lar oss oppdage nye områder, utdyper Forberg.

Amundsen-filmen er et helnorsk produkt, som er påtenkt i Norge, forberedt i Norge og utarbeidet i både manus og film av nordmenn. Nordmenn fyller alle de viktige rollene i filmen.

Filmen om Amundsen har premiere på norske kinoer 15. februar, og blir tilgjengelig hos Get i løpet av juni 2019.

Fra venstre: Espen Horn, produsent i Motion Blur. Kristian Sinkerud, produsent i Motion Blur. Camilla Forberg, Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Get. Torbjørn Aamodt, Produktdirektør i Get
Fra venstre: Espen Horn, produsent i Motion Blur. Kristian Sinkerud, produsent i Motion Blur. Camilla Forberg, Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Get. Torbjørn Aamodt, Produktdirektør i Get

Relatert innhold

Rekke med boligblokker i sen skumringstid. Lys i vinduer.
Les mer
Hjemme er vår hjemmebane
Kvinne på hjemmekontor med laptop og skjerm. Bruker Google.
Les mer
Trygg på nett
Luftskip fra filmen om Amundsen
Les mer
Få med deg storfilmen om Amundsen

Relatert innhold

Rekke med boligblokker i sen skumringstid. Lys i vinduer.

Hjemme er vår hjemmebane

Kvinne på hjemmekontor med laptop og skjerm. Bruker Google.

Trygg på nett

Luftskip fra filmen om Amundsen

Få med deg storfilmen om Amundsen